Alla spel

Här hittar du alla spel vi skriver om.

Letar du efter en recension från den gamla sidan så hittar du den här.

8

Mycket bra

Story of Seasons: A Trio of Towns Recension

Solen har knappt gått upp, men jag är uppe med tuppen. Grödorna måste vattnas, korna ska mjölkas och fåren ska klippas. Bara tanken får mig att bli lite trött men glad musik från en oförklarlig källa fyller mig med motivation! Självklart tar jag en sväng ner till en av byarna i trakten under dagen. Jag har spanat in en person som jag vill försöka imponera på och har med mycket möda lyckats laga hens favoriträtt. Jag tror hen gillar det i alla fall? Eller kanske föredrar hen en tjusig pinne? Såda...[Läs mer]

3

Dåligt

Raid: WW2 Recension

Payday 2 var en värdig uppföljare när spelet släpptes 2013 inom den nästintill obefintliga heist-genren. Upplägget gick ut på att fyra spelare i rollen som bankrånare skulle slå till mot en bank, stjäla stålarna och undkomma så snabbt som möjligt. Den vinnande strategin var planering och minutiös kommunikation spelarna sinsemellan för en lyckad stöt. Ända sedan dess har det varit tyst på den fronten om man bortser från heist-inslagen i GTA V. Nu har den här spelkategorin återkommit med Raid: WW2...[Läs mer]

6

Fire Emblem Warriors Recension

Efter en förvånansvärt god respons på deras mashup med Zelda och Warriors-serien så var det bara en tidsfråga innan Omega Force tog sig an Nintendos andra stora fantasy-titel. Fire Emblem Warriors plockar en hel drös med karaktärer från strategiserien och slänger in dem i gameplayet fans av Warriors-spelen är bekanta med. Så hur klarar sig denna hybrid på slagfältet? Drakar och portaler Först och främst kan man ju fråga sig hur en så både bokstavligt och metaforiskt färgglad skara krigare plötsl...[Läs mer]

4

Bristande

Rogue Trooper Redux Recension

När utvecklare väljer att återsläppa spel är det en del saker som spelar en ganska viktig roll. Tid och utförande. Var det tillräckligt länge sedan vi såg spelet sist? Risken att det blir ett desperat försök att mjölka ur pengar ur spelet blir lätt påtagligt om det inte görs med lite finess. Shadow of the Colossus är ett underbart spel, men har fått en version på varje konsol sedan release till Playstation 2. Vi väntar dock fortfarande på versionen till Playstation 4. Det känns litegrann som när...[Läs mer]

9

Världsklass

Divinty: Original Sin II Resencion

När Divinity: Original Sin II startar upp är det svårt att inte dras med i den episka inramningen. Musiken är äventyrlig och den grafiska stilen, med sina fantasifulla målningar, lovordar ett storslaget äventyr i likhet med något Terry Pratchett eller Robin Hobb skrivit. Samtidigt som du konstruerar din hjälte drömmer du om hens möten med monster och adelsmän, dammiga magiker och ruttna dödgångare. Men efter fem minuter i spelet ligger hjälten död i sina egna kroppsvätskor och du får ladda om sp...[Läs mer]

7

NHL 18 Recension

Jag har aldrig varit ett stort fan av att åka skridskor. Det är inte min grej och oavsett hur mycket mina föräldrar ville att jag skulle testa olika sporter samt min gamla gympalärares argsinta skrikande så längtade jag tills lektionen var över. Vad som däremot fångade mitt intresse tidigt är hockey, framförallt hockey i spelform. Där kunde jag vara hur bra som helst på skridskor och även sätta helt otroliga mål mest hela tiden. Jag har förvisso inte spelat hockeyspel sedan det gamla analoga ...[Läs mer]

8

Mycket bra

Gundam Versus Recension

Gundam Versus är ett fightingspel i tre dimensioner med jätterobotar sprungna ur Japansk popkultur. Gundam är ett av de mest populära och långgående tecknade serierna i animehistoria. 41 serier och filmer från 1979 till i dag och inspirationskällan till hundratals andra serier med liknande teman. Gundam Versus bygger på det arvet och levererar ett högoktanigt actionspel som fans borde älska, samtidigt som det fungerar som en inkörningsport till allting Gundam. Mecha mot mecha Gundam Versus är et...[Läs mer]

6

Layton’s Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires’ Conspiracy Recension

Det har gått lite drygt 10 år sedan Level 5 och Nintendo släppte det allra första spelet i Layton-serien. Mycket har hänt sedan dess, men det går inte att förneka att pusselserien fyller en viktigt del i Nintendo DS och 3DS spelbibliotek. Med välskrivna, roliga och spännande berättelser blandade med knepiga pussel har serien gjort ett kärt intryck på många. Layton’s Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires’ Conspiracy är ett nytt kapitel i den populära spelserien, men den stora gåta...[Läs mer]

8.5

Mycket bra

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions Recension

Den här gången har Bowser faktiskt inte kidnappat prinsessan Peach. Visst, han hade planer på att göra det, men efter ett något misslyckat statsbesök från grannlandet Beanbean Kingdom så tar äventyret sin början. Häxan Cackletta har stulit prinsessans röst och ersatt den med bomber som regnar ner så fort Peach öppnar munnen. Situationen är så allvarlig att Bowser inte vill riskera att få sitt slott lagt i ruiner. Istället ber han Mario-bröderna om hjälp att ställa allt till rätta. Mario & Lu...[Läs mer]

6.5

Dragon Ball Xenoverse 2 på Nintendo Switch Recension

Dragon Ball Xenoverse 2 är uppföljaren till actionrollspelet från 2015 och följer föregångarens form och stil – nästan för väl. Precis som Destiny och Tom Clancy’s The Division är Xenoverse 2 ett onlinespel med fokus på action och lootsamlande. Det första Xenoverse överraskade fansen och blev en relativ succé, men istället för att slå på stort i uppföljaren, har utvecklaren fegat sig lite och valt den säkra vägen. Xenoverse 2 är därför mycket likt sin föregångare, på ett dåligt sätt. Därem...[Läs mer]

6

Pro Evolution Soccer 2018 Recension

Min kontakt med fotboll har varit sparsmakad. Förutom tidigare inkarnationer av PES så har jag knappt spelat fotboll. Den enda egentliga gången jag gav mig fan på att lära mig sporten så var det i ösregn och min kära scoutvän skulle lära mig. Vi båda var runt tolv och lagom snoriga, vi gav oss ut när det precis hade regnat och ungefär allt var blött. Jag skulle lära mig överstegsfint (eller vad det nu heter) och det hela slutade med att jag ramlade och bröt benet. Snopet, trist och jag fick en l...[Läs mer]

5

LEGO Ninjago Movie Video Game Recension

Denna gång är det Ninjago-serien som ska få sig sin tid i rampljuset och även om LEGO-filmerna har varit helt ok tidigare (jag tittar främst på dig, LEGO Batman the Movie) så vet jag inte om denna kommer vara lika skoj. Spelet känns däremot som något som håller måttet, speciellt om man är runt sex år gammal, vilket jag gissar är målgruppen är. Jag vet däremot inte om vuxna kommer ha lika kul med LEGO Ninjago Movie Video Game när det vankas genomspelning med barnen, men det är givetvis upp till v...[Läs mer]