Alla spel

Här hittar du alla spel vi skriver om.

Letar du efter en recension från den gamla sidan så hittar du den här.

8

Mycket bra

StarCraft Remastered Recension

StarCraft är Blizzards rymdsaga som håller minst lika hög kvalitet som konsolernas Mass Effect-trilogi eller TV-världens Star Wars och Star Trek. Med en otroligt utvecklad värld får vi ta del av några huvudpersoners öden och deras resa genom en värld av politiska konflikter, mystiska legender och personliga transformationer. Storyn är dock inget nytt idag, men då StarCraft Remastered kommer så långt efteråt känns det helt klart värt att försöka locka in nya spelare i en serie som är en av de bäs...[Läs mer]

5

Dr Kawashima’s Devilish Brain Training Recension

För drygt tio år sedan så inledde Nintendo sitt samarbete med den erkända hjärnforskaren doktor Ryuta Kawashima. Dr Kawashima har ägnat stora delar av sin karriär på att studera minnet och hans studier har använts av för att hjälpa både unga och gamla att träna hjärnan med hjälp av olika övningar. En del i arbetet är spelserien Brain Training som släpptes för första gången 2005 till Nintendos bärbara maskiner. Den senaste installationen i serien har fått det inte allt för korta namnet Dr Kawashi...[Läs mer]

5

Hey! Pikmin Recension

Shigeru Miyamoto har förmågan att förvandla det mest vardagliga till fantastiska äventyr. Lekar i skogen blev The Legend of Zelda och trädgårdsarbete blev Pikmin. Pikmin har aldrig nått samma popularitet som Zelda, men när det släpptes blev det snabbt en kultklassiker. Några sparsamma uppföljare har genom åren berikat serien, senast 2013 på Wii U. Men nu tar serien sina första steg på en portabel konsol. Övergången har inneburit några spelmekaniska förändringar, förändringar som inte gynnar seri...[Läs mer]

6

Dead by Daylight Recension

Vinden blåser genom gräset. Det är kyligt i luften och spöktimmen är slagen sedan länge. Ett fasansfullt skrik hörs eka mellan träden och de fåglar som suttit där påbörjar sin flykt genom natthimlen. Jag kikar upp bakom ett förruttnat trästaket. Kusten verkar klar, jag klättrar försiktigt över. Fumlar, min t-shirt fastnar i en rostig spik. Bakom mig hör jag fotsteg och mitt blod fryser till is. Det är över nu. Jag vänder huvudet och beskådar den best som nu hånler mot mig. Den höjer sin ena näve...[Läs mer]

8

Mycket bra

Splatoon 2 Recension

För lite mer än två år sedan överraskade Nintendo med ett nytt varumärke som till en början verkade helt galet. I ett klimat där CS:GO och diverse MOBA:s regerar onlinevärlden, verkade söta bläckfiskvarelser med vattenpistoler tämligen fjantigt. Två år senare är det ett av Nintendos mer framgångsrika tävlingsinriktade spel, bredvid Smash. Konceptet av territoriell krigföring med färgglatt bläck, tight spelkontroll och funktioner som är lätta att lära sig med svåra att bemästra visade sig vara en...[Läs mer]

9

Världsklass

Final Fantasy XII: The Zodiac Age Recension

Final Fantasy-serien är en speciell sådan och med Final Fantasy XII: The Zodiac Age får vi återigen ta del av en av mästerverken. När JRPGs fortfarande var en standard för vad rollspel skulle vara var Hironobu Sakaguchis spelserie en av de största. Han har varit delaktig i i centrum från start, men har sakta rört sig utåt i cirkeln med varje spel. När Final Fantasy XII släpptes för elva år sedan hade Sakaguchi redan lämnat Square, som tre år tidigare slagits samman med Enix. Final Fantasy XII st...[Läs mer]

6.5

Ever Oasis Recension

Ever Oasis är ett action-äventyr utvecklat av Grezzo, studion bakom de upphottade versionerna av Ocarina of Time och Majora’s Mask till Nintendo 3DS. I spetsen har de Koichi Ishii, skaparen av de berömda Mana-spelen. Hans inblandning i Ever Oasis är särskilt tydlig då spelet bär med sig samma tema om livets träd. Ever Oasis är som en slags andlig uppföljare till Mana-serien, ungefär som Bravely Default var för de klassiska Final Fantasy-spelen – fast inte i närheten av lika bra. Öken...[Läs mer]

9

Världsklass

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy Recension

Nyss fyllda 30 är det ett kärt minne att återigen stifta bekantskap med Crash Bandicoot, pungdjuret som valsade runt på Sonys gråa spellåda i slutet av 90-talet. Denna underliga figur gick rakt in i hjärtat hos en drös unga gamers och tog upp kampen mot Nintendos småfeta rörmockare som spelvärldens poluläraste maskot. Det var plattformsmagi av den renaste formen som få spel idag kan skryta om, något utvecklaren Vicarious Visions vill återuppta med Crash Bandicoot N.Sane Trilogy. I samlingen ingå...[Läs mer]

7

Dirt 4 Recension

Utmaning eller bara röja runt? Den frågan ställer Dirt 4 till mig i samband med inledningen. Det första alternativet siktar på seriöst åkande där upplägget verkligen försöker pressa musten ur dig ur varje tänkbar aspekt. Det sistnämnda lämnar dock fältet fritt för enbart planlöst körande där spelaren njuter av den vackra vyn bakom ratten. Bakom frågan döljer sig en ambition att förena två kategorier beroende på vilken speltyp vederbörande är. I samband med mitt val slussas jag vidare till en int...[Läs mer]

7

MXGP3 Recension

Det finns två typer av motorsportspel: realistiska och kartspel. På ena sidan har vi spel som Gran Turismo, Project CARS och Milestones egna MotoGP. På andra sidan finner vi spel som Mario Kart och alla dess kloner. Däremellan hittar vi arkadspel som till exempel Burn Out. MXGP3 tillhör det spektrum där realism och rigorös garageverksamhet är centralt för spelupplevelsen. Leka i leran Motocross spenderas i smutsen. Alla banor äger rum på jordiga, leriga och grusiga slingor längst fält och skogar...[Läs mer]

4

Bristande

Get Even Recension

Jag tar ett djupt andetag, osäkrar pistolen och skjuter av ett skott som träffar den ena vakten i huvudet. Sekunderna senare sitter jag på en stol i ett mentalsjukhus. Välkommen till Get Even, en psykologisk thriller. Ett splittrat sinne Get Evens inledning är väldigt starkt. Som spelare axlar du rollen som Cole Black, en legosoldat som gjort sig ett namn för att vara en av de bästa i branschen. Ditt uppdrag för stunden är att infiltrera en gammal byggnad i jakt på information som finns där inne...[Läs mer]

4

Bristande

Impact Winter Recension

Impact Winter kan sammanfattas snabbt med tre ord: Snö, snö och snö. Runt Juletid hade detta varit vad alla barn drömt om. Ibland får man dock för mycket av det goda, exempelvis när ett meteoritnedslag resulterar i att den moderna världen helt plötsligt begravs under tillräckligt med fruset vatten för att göra en snögubbe förkyld. Du är Jacob – ledaren för ett litet följe med överlevare som tagit skydd i en begravd kyrka. En dag vaknar Ako-light, din robotkompanjon, till liv med en svag si...[Läs mer]

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com