Alla spel

Här hittar du alla spel vi skriver om.

Letar du efter en recension från den gamla sidan så hittar du den här.

7

MXGP3 Recension

Det finns två typer av motorsportspel: realistiska och kartspel. På ena sidan har vi spel som Gran Turismo, Project CARS och Milestones egna MotoGP. På andra sidan finner vi spel som Mario Kart och alla dess kloner. Däremellan hittar vi arkadspel som till exempel Burn Out. MXGP3 tillhör det spektrum där realism och rigorös garageverksamhet är centralt för spelupplevelsen. Leka i leran Motocross spenderas i smutsen. Alla banor äger rum på jordiga, leriga och grusiga slingor längst fält och skogar...[Läs mer]

4

Bristande

Get Even Recension

Jag tar ett djupt andetag, osäkrar pistolen och skjuter av ett skott som träffar den ena vakten i huvudet. Sekunderna senare sitter jag på en stol i ett mentalsjukhus. Välkommen till Get Even, en psykologisk thriller. Ett splittrat sinne Get Evens inledning är väldigt starkt. Som spelare axlar du rollen som Cole Black, en legosoldat som gjort sig ett namn för att vara en av de bästa i branschen. Ditt uppdrag för stunden är att infiltrera en gammal byggnad i jakt på information som finns där inne...[Läs mer]

4

Bristande

Impact Winter Recension

Impact Winter kan sammanfattas snabbt med tre ord: Snö, snö och snö. Runt Juletid hade detta varit vad alla barn drömt om. Ibland får man dock för mycket av det goda, exempelvis när ett meteoritnedslag resulterar i att den moderna världen helt plötsligt begravs under tillräckligt med fruset vatten för att göra en snögubbe förkyld. Du är Jacob – ledaren för ett litet följe med överlevare som tagit skydd i en begravd kyrka. En dag vaknar Ako-light, din robotkompanjon, till liv med en svag si...[Läs mer]

8

Mycket bra

Nex Machina Recension

När jag blev förfrågad att spela Nex Machine visste jag inte vad det var för typ av spel. Jag youtubade en trailer för att få en känsla och ungefär fem sekunder in, då loggan för utvecklarna visades visste jag vad jag hade framför mig. Housemarque har tidigare släppt spel som Super Stardust HD (en remake på deras ’94-titel till Amiga) Dead Nation, Outland, Resogun och det kommande Matterfall som vi fick en glimt av på E3. Trots att spelen hamnar i olika genrer har de en sak gemensamt ̵...[Läs mer]

9

Världsklass

Injustice 2 recension

När NetherRealm Studios fightingspel Injustice: Gods Among Us släpptes 2013 var åtminstone jag skeptisk. Mortal Kombat- utvecklarna hade visserligen lanserat riktigt bra fightingspel tidigare, men i det fallet fanns det en tydlig rooster och historia att bygga på. Gods Among Us var ett IP med superhjältar och superskurkar i huvudrollerna. NetherRealm hade dessutom skrotat fatalities-systemet som varit den stora behållningen med Mortal Kombat. Det dröjde dock inte länge innan jag tvingades erkänn...[Läs mer]

9

Världsklass

Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia Recension

Fire Emblem Awakening var lite som Fire Emblem-seriens fågel Fenix. Det var menat att vara ett avslut på en serie som allt mer verkade falla i glömska, men istället blev det en sådan stor succé att serien fick ett nytt liv. När Nintendo nu väljer att släppa en remake av Fire Emblem Gaiden, som ursprungligen släpptes till Famicom under 1992, får vi i väst äntligen en chans att ta del av seriens ursprung. Resultatet är magiskt och Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia ger oss ett utmärkt tillfäl...[Läs mer]

9

Världsklass

Tekken 7 Recension

Min bror hade precis fått hem ett exemplar av spelet Tekken och jag kunde inget annat än att hänföras av vad som på skärmen. Det kändes så verkligt, så extremt häftigt att se hur kämparna gjorde den ena dundervolten efter den andra och jag var redan förtrollad av en spelserie som skulle komma att följa mig långt in i livet. Fast forward till i år, 22 år senare och jag sitter framför den senaste smisksimulatorn som Bandai Namco släppt. Mycket har hänt under de år som gått, dock är det en sak som ...[Läs mer]

7

Oh…Sir! The Insult Simulator Recension

I slutet av oktober förra året kunde spelare på Steam ta del av det oförskämda och väldigt underhållande spelet Oh Sir! The Insult Simulator, men det är först nu spelet slår sig in på konsolmarknaden, och i vårt fall, på Playstation 4. Dags att samla dina vänner och börja förolämpa varandra på det mest underhållande sätt du kan tänka dig. Den enda gången oförskämdhet lönar sig… Med en väldigt udda och originell design väljer du en karaktär att spela med, där alla har sina svagheter som kan...[Läs mer]

7

Endless Space 2 Recension

Endless Space 2 välkomnar konceptet ”oändligt utforskande” med öppna armar och erbjuder en spelplan som är enorm. Det handlar i korta drag om att ge sig ut där ingen människa varit förut och hitta resurser, bilda allianser samt upptäcka nya solsystem långt ifrån hemmets lugna vrå. I dessa solsystem ligger ett ständigt varierat antal planeter som antingen går att kolonisera (ibland måste man forska fram rätt sorts material och verktyg) eller skicka dit små probes som skannar planeten ...[Läs mer]

9

Världsklass

Vanquish Recension

Vanquish är utvecklat av Shinji Mikami, mannen som regisserat storspel som Resident Evil 4, Killer7 och Devil May Cry. Idén bakom hans spel är att ha en fundamental spelmekanik och låta spelet bygga kring det. Han är inne på helt rätt spår. Tillsammans med Platinum Games, studion bakom Bayonetta, Metal Gear Rising: Revengeance och det senaste NieR: Automata är det här bland det bästa du kan hitta i actiongenren. Vanquish är ett praktexempel på hans ideologi om hur ett tight gameplay kan göra ett...[Läs mer]

8.5

Mycket bra

Mario Kart 8 Deluxe Recension

Mario Kart 8 kom ursprungligen den 30 maj 2014 till Wii U. Konsolen hade då inte många spel att skryta med, men my gawd var Mario Kart 8 en bragging right. En ny svävar-funktion, färgglad och krispig grafik, ett fantastiskt soundtrack och sociala funktioner som tog kartupplevelsen till Youtube, gjorde 8:an till ett av seriens bästa. Dessutom kom två nedladdningsbara paket som utökade spelet med flera nya banor, karaktärer och fordon. Deluxe är en samlingsutgåva med det fullständiga och utökade i...[Läs mer]

8

Mycket bra

Prey Recension

Efter en kort helikoptertur blir det dags att genomgå några tester, men något känns fel. Läkarna verkar vara måttligt imponerade av Morgans resultat och någon av dem kritiserar tyst hens (egentligen mitt) val att gömma mig bakom ett stol under ett av testerna. Morgan (egentligen jag) väljer att svara på kritiken genom att hoppa klumpigt runt i rummet innan nästa test börjar. Plötsligt händer något fasansfullt och Morgan blir medvetslös. När hen vaknar upp igen vekrar allt vara normalt. Morgan är...[Läs mer]

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Pin It on Pinterest