Alla spel

Här hittar du alla spel vi skriver om.

Letar du efter en recension från den gamla sidan så hittar du den här.

Outcast: Second Contact Recension

Den första utgåvan av spelet togs emot med öppna armar, och har efter detta släppts i olika uppdaterade versioner. Titeln vann till och med priset för årets spel vid release. Under 2014 försökte teamet än en gång återuppliva titeln genom en Kickstarterkampanj som tyvärr inte lyckades få in tillräckligt med pengar och därmed blev inte projektet startat. Men idag står vi här med en helt ny version som fick namnet Outcast: Second Contact. Den stora frågan är hur det har åldrats och om dess nya utse...Läs mer

4 Dåligt

Star Wars Battlefront II Recension

Ingen lär ha undgått den skitstorm som hängt över EA:s huvudkontor de senaste veckorna. I mitten av det raseri som är det kollektiva gamersinnet hittar vi Star Wars Battlefront II i fosterställning, även om Middle-Earth: Shadow of War inte är helt oskyldig i den hatvåg som dränkt allt vid namn lootboxes. Det tråkiga i historien är att den riktade kritiken är berättigad. Så låt oss kavla upp ärmarna och ta tag i denna stinkande rancorskit så att vi kan gå vidare till det som faktiskt är bra med B...Läs mer

6 Skapligt

Pokémon Ultra Sun/Moon Recension

Sol och måne lyser över de idylliska öarna i Alola. Pokémon och tränare njuter alla av miljön och värmen – det finns inte mycket att klaga på. Nya talanger beger sig ut på sina island challenges och kahunas väntar med sina utmaningar. Från fjärran Kanto anländer dock en ny ungdom till landskapet och vad som börjar som en enkel flytt leder in på ett långt äventyr och kampen mot interdimensionella kriminella organisationer och monster som tänker sluka världens ljus. Resan påbörjas med ett val: Lit...Läs mer

10 Perfekt

Need for Speed Payback Recension

Jag är imponerad hur länge Need for Speed har existerat som spelserie. Sedan 1994 har hela tjugotre spel rullat ut från diverse studios med skiftande resultat. I samband med att svenska Ghost Games tog över serien 2013 fick spelet ett ansiktslyft med rebooten två år senare. Borta var biljakterna och in kom stillsam racing i nattmörka städer upplysta av gatljus. Studion lyckades med konststycket att leverera ett hyggligt bilspel även om bristerna var uppenbara med en urvattnad solokampanj och tri...Läs mer

7 Gillar

Lego Marvel Super Heroes 2 Recension

Precis som när man ska bygga något med de populära plastbitarna så följer även spelet ett visst mönster, men den här gången finns det otroligt mycket mer frihet och Traveller’s Tales visar vad de går för när de får lösare tyglar. Det vi får ta del av är ett äventyr som sträcker sig både över rymd och tid. Kang Erövraren med sin onda plan sammanför platser och karaktärer från praktiskt taget hela Marvels universum och olika tidslinjer, vi pratar om 30-talet och framåt. På en person som mig som in...Läs mer

7 Gillar 6.2 Skapligt Läsarbetyg

L.A Noire Recension

LA Noire gjorde succé med dunder och brak när spelet släpptes 2011. Nu satsar Rockstar på en återutgivning av denna oslipade diamant. Robert har löst mordgåtor och mysterier på löpande band som snut i ett historiskt Los Angeles.

9 Grymt
Sonic Forces

Sonic Forces Recension

Med tiden svalnade mitt intresse och min vänskap med Sonic föll lite i glömska. Vi har setts då och då, men efteråt har jag alltid varit lite illa till mods. Han är inte den igelkott han en gång var. När hans nya äventyr uppenbarade sig kunde jag dock inte låta bli att känna något… Jag tror det kallas hopp. När Sonic Forces utannonserades var jag försiktigt optimistisk. När det sedan avslöjades att man kunde skapa en egen karaktär hade jag svalt betet med hull, hår och springskor. Det här hade p...Läs mer

4 Dåligt
Kartong: Death by Cardboard

Kartong: Death by Cardboard Recension

Ingen bana i Kartong är den andra lik. Det handlar om att smyga omkring i lömska och stundtals väldigt atmosfäriska områden, försöka lösa pussel samt hitta rätt nyckel för att ta dig vidare. Utvecklarna har använt sig av processuell genering, vilket innebär att det slumpas fram kartor till dig på studs som du sedan ska ta dig igenom. Detta tycker jag är en smart lösning för att hålla spelet fräscht länge. Det som också gör det unikt är att det är en sorts hybrid mellan fps och stealth med en gnu...Läs mer

6 Skapligt

Assassin’s Creed: Origins

Assassin’s Creed: Origins tar oss tillbaks till tiden då Egypten var världens maktcentrum. Storyn kommer att avslöja hur och varför assassinernas hemliga sällskap grundas och vilka som är deras fiender långt innan korsfararna kom in i bilden. Och ja, vi kommer att kunna klättra på pyramider.

8.5 Bra 8 Bra Läsarbetyg

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com