gamex-2013

28 719 besökare på årets Gamex

Årets upplaga av Gamex och CDON Expo blev en enligt arrangörerna stor succé. Totalt lockade mässan 28 719 besökare, flest hittills. Mest lockade med all säkerhet Xbox One och PlayStation 4. Mässan bjö...

Gamex Failex?

Då var det kommersiella jippot över för i år. För att vara en tillställning född och närd av industrin den försöker sälja verkade det som att entusiasmen ruttnat sakta. Årets mässa kändes ihopslängd f...

Indie-span på Gamex: Little Warlock

Little Warlock är ett digitaliserat kortspel som är skapat utav spelskaparduon och paret Jerry och Lina. De har utvecklat sitt spel under sin fritid i snart två år. De har även två döttrar varav den ä...

Gamex 2013: Pulsmätning

När årets Gamex och CDON expo stängde sina dörrar för i år passade Varvat på att fråga besökarna vad de ansåg. Undersökningen är baserad på tre-svarsfrågor och är ställda till besökare av varierande å...

Gamex 2013: Förhandstitt på Dark Souls II

När Dark Souls var på tapeten var samma ord klistrade på allas läppar: Prepare to die. Idag är vi alla så vana vid att dö i Souls-serien att jag knappt rycker på axlarna när jag sätter mig ner med Dar...

Svensk Indie på Gamex 2013: A Story About My Uncle

Med på Gamex 2013 fanns studenter från Södertörns Högskola som visade upp sitt spelprojekt A Story About My Uncle, ett plattformsspel ur förstapersonsperspektivet. I spelet ska man ta sig fram över en...

Gamex 2013: Martin Hultberg berättar om The Division

Tom Clancy’s The Division är det kommande onlinespelet från den svenska speljätten Massive i samarbete med Ubisoft.  Jag har fått möjligheten att intervjua Martin Hultberg från Massive här på Ga...

Svensk indie på Gamex 2013: Way of the Knight

Ett av de många indiespel som har visats upp här på Gamex i år är Way of the Knight, utvecklat av den nystartade studion Mjölnir Games som håller till på Blekinge Tekniska Högskola i Karlskrona. Det ä...

Svensk indie på Gamex 2013: Pavilion

En av de indiespel på årets Gamex med kanske vackrast visuell design är Pavilion, ett surrealistiskt och drömskt pusselspel om vägledning. Spelaren hjälper en vilsen karaktär ta sig fram i landskapet ...

Gamex 2013: Förhandstitt på Assassin’s Creed IV

Förhandstittar av spel är en av de, i mina ögon, mest intressanta aspekterna med spelmässor. Att få testa spelen före resten av majoriteten av spelvärlden känns exklusivt och värdefullt. Ett av spelen...

Vi fick se Dragon Age: Inquisition på Gamex

När det var dags för Bioware att hålla sin exklusiva förhandstitt av det kommande rollspelet Dragon Age: Inquisition, sträckte sig kön över hela Gamex-mässans golv. Då dörrarna väl slogs upp till stor...

Gamex 2013: Intervju med Lars Bonde om Watch_Dogs

Watch_Dogs är det kommande spelet från Ubisoft där man kommer kunna springa omkring i en helt öppen värld och hacka elektronik för att få världen att lyda ens vilja. Man kommer kunna aktivera blackout...

  • 1
  • 2

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.