Spelmode

Spelmode – del 10: Spelmusik (Mega Man)

Om ni har halkat in på min kanal ViperofVic på Youtube har ni nog märkt att jag gillar musik. Ni har nog märkt att jag är ganska förtjust i NES-musik också. Något som fascinerar mig med 8-bitarens musik är hur lätt det är för otränade öron att avfärda det som ”blip blop-musik” då de inte lyssnar på vad som faktiskt spelas. De hakar upp sig på ljudbilden och glömmer helt de rytmer, melo...[Läs mer]

Spelmode – del 9: Öppna världar (Breath of the Wild)

Är det något som definitivt har trendat på sistone är det öppna världar i spel. Sand box-modeller som ska låta oss utforska så mycket vi kan och hitta nya saker långt in i livscykeln. Frihet att spela precis som vi vill. Det är ett fantastiskt koncept, men det är något jag tycker spelen tappar pga detta upplägg. Det maskineri som driver de flesta spelen framåt är storyn och den vattnas lätt ur i f...[Läs mer]

Spelmode – del 8: Giygas (Earthbound)

Det tog tid innan jag slutligen gav mig på Earthbound. Det såg gulligt och mysigt ut från början och efter att jag väl spelat igenom det visste jag inte vad jag skulle känna. Det här spelet har en av de absolut mörkaste och otäckaste teorier bakom sig som säkerligen kan ge vissa personer mardrömmar. Earthbound, även känt som Mother 2, uppföljaren till NES-spelet Mother, är ett av de mest ikoniska ...[Läs mer]

Spelmode – del 7: Bra och dåligt i Destiny 2 (Destiny)

Veckans plagg är förvisso från det första spelet, men med klasser som är desamma i uppföljaren väljer jag att snacka lite om Destiny 2 istället. Eftersom Billy skrev vår recension blir det här min tagning på det, utan siffror och poäng. Det kommer mer kläder med Destiny och jag kommer säkerligen prata om föregångaren vid något tillfälle också, men då Destiny 2 är het skit i media just nu känns det...[Läs mer]

Spelmode – del 5: Ikoner och musik (Castlevania)

Castlevania är en av de spelserier som har de mest ikoniska soundtracken. Med låtar som Vampire Killer och Bloody Tears har serien utmärkt sig med både originalverken, men ett testament i den myriad av fantastiska remixer som följt efteråt. Jag spelade i ett band som gjorde covers på spelmusik förut och vi gjorde ett helt okej medley på låtar från NES-titlarna i serien. Det var dock bara första ha...[Läs mer]

Spelmode – del 4: Astora (Dark Souls)

Designen påminner om vad som blivit ett stereotypt signum för hårdrockare; en reklam för en undermålig bourbon som bara duger till att blanda med cola. Och då är fortfarande colan godare med rom. Med tanke på att det handlar om något som dricks och, enligt namnet, värmer i halsen är det inte en helt dum referens. Jag gjorde min egen estus genom att smälta Skittles i sprit. Två delar gula, två dela...[Läs mer]

Spelmode – del 3: Leon (Resident Evil 2+4+6)

Resident Evil-serien har tagit en del vändningar genom åren. De har använt olika mallar för sina spel och nu är vi på väg mot en…trilogitrilogi. En trilogi av trilogier. Tre g~ äh, glöm det. I en första serien fick vi spel som var starkt fokuserade på item management, survival horror och stress över dina sopiga odds. I 4-6 fick vi en mycket mer actionbetonad upplevelse, som gick från ”...[Läs mer]

Spelmode – del 1: Tracer (Overwatch)

Hallå där! Nakadai här. Eftersom jag har ett ohälsosamt förhållande till spelkläder tänkte jag att jag skulle ge er en liten inblick i diverse plagg som jag införskaffat genom åren. Att bara posta kläderna i sig vore bar skrytsamt och löjligt, så givetvis kommer jag gå loss och ge er anekdoter, kuriosa eller annat roligt om de olika spelen de involverar. I den första delen hoppar vi in i Overwatch...[Läs mer]

Glömt lösenord

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com