Så skapades Breath of the Wild

Nintendo gör inget halvhjärtat. Framför allt inte när det kommer till Zelda-spelen. Som ni kanske känner till så försenades Breath of the Wild ett par tillfällen under utvecklingen. I en ny, tredelad serie om spelets utveckling så får vi en förklaring till förseningarna och samtidigt en inblick i spelets långa produktionsprocess. Från skisser till färdigt spel. Även känsliga ämnen, som Nintendos VD Satoru Iwatas bortgång berörs.

Det avslöjas också att det skapades en 2D-version av Breath of the Wild för att testa konceptet. Uppmärksamma tittare kan också få ett och annat överlevnadstips.


0 Delningar
Spel är ett kall och en passion. Inget är mer avkopplande från livet som småbarnsfar som ett riktigt förtrollande spel. En tur i flygsimulatorn eller ett riktigt bra rollspel är mina självklara förstaval.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.