Skrotad XP i kommande Thief

I ett Q&A på den officiella Thief-bloggen ger game director Nic Cantin och lead level designer Daniel Windfeld Schmidt svar på om var den hatade XP mekaniken från E3 demot tagit vägen. Efter negativ feedback från fans så har Eidos Montreal valt att ta bort den till förmån för en ekonomibaserad utveckling.

Målet är att använda guld för att köpa element för framfart,  för att uppmana spelaren att stjäla. Spelaren kommer att välja hur pengarna ska spenderas; för mer subtila eller aggressiva verktyg.
Nic Cantin,

Tanken var att ge spelaren en känsla av utveckling under spelets gång, men man insåg senare att tjuven Garrett redan är en mästare. Fokus ändrades då till en monetär utveckling där spelaren kan stjäla sig till framgång istället för att besegra fiender för poäng.

Thief släpps den 25:e februari 2014.

0 Delningar

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Jag är en gamer av den gamla skolan och uppskattar både spel som utmanar mitt tålamod och spel som jag kan fly in i. Mina bästa minnen kommer från Super Mario Bros. 3, Mega Man, The Legend of Zelda och Final Fantasy. Nu finner jag mina kickar i Destiny, Bloodborne och Shovel Knight och gömmer mig i Bethesda och BioWares världar.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.