Gaming Generations kommer tillbaka

Under succépremiären i april samlades tusentals familjer för att uppleva gaming och angränsande poplulärkultur tillsammans. I år utökar initiativet med fler och större festivalytor, dubbelt så många aktiviteter, spännande gäster, exklusiva giveaways och BLACK FRIDAY-erbjudanden från eventets partners.

Nordens största öppna gamingfestival – Gaming Generations, lanserades i april i år och succén var ett faktum. Konceptet bygger på att förena generationer genom gemensamma spelupplevelser och visa att gaming kan vara något hela familjen delar, precis som fotboll, ridning eller musik.

I årets upplaga av Gaming Generation växer festivalytan med över 50 procent och antalet aktiviteter fördubblas. Besökarna kan ta del av giveaways och priser till ett värde av över 500 000 kronor samtidigt som flera av Sveriges mest engagerade kreatörer och gamingprofiler bjuder på unika upplevelser och tävlingar. Kärnan i Gaming Generations är oförändrad – att göra gaming till något som förenar generationer snarare än skapar distans mellan dem.

Nya inslag, nya tillvägagångssätt

Det kommer vara flera nya inslag i novembers festivalupplaga, som besökare kan man exempelvis se fram emot en retro-station, ett beauty corner och en “spelombudsman” i samarbete med en rad nya partners. Festivalarrangören Glitch Hub har en tydlig vision för Gaming Generations: Att locka så många vuxna som möjligt till Mall of Scandinavia för att ge dem inblick i barnens spelvärld, samtidigt som barn från alla tänkbara bakgrunder får något att häftigt att längta till, delta i och minnas efteråt.

Enligt forskning berättar många barn att de vill att föräldrarna spelar med dem. Här ger vi alla mammor och pappor en unik chans att uppfylla barnens önskningar, menar Peter Liljestrand, en av initiativtagarna till Gaming Generations.

Gaming Generations genomförs i samarbete med OMEN och HyperX, som återvänder som titelpartners. Båda varumärkena delar visionen om att göra gaming mer inkluderande och socialt – och kommer att vara starkt representerade på plats med aktiviteter och upplevelser för hela familjen.

Gaming Generations äger rum i Westfield Mall of Scandinavia, Stockholm.
Den 21-23 november kan spelare av alla åldrar titta in, helt gratis.

0 Delningar

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Uppfostrad av NES och SNES, med en förkärlek till pixlar och chipmusik. Fastnar för de små detaljerna och fingertoppkänsla i spel. Skriver 8-bitsmusik som ViperofVic på youtube.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.