Skaparna av Two Point Hospital berättar hur man bygger ett spel med personlighet

Lead Designer Ben Huskins och Lead Animator Chris Knott, två av killarna bakom Two Point Hospital, berättar i denna nya utvecklardagbok om hur man går till väga för att bygga ett spel med personlighet. Tydligen så har varje karaktär i spelet egna personliga drag som skapar unika personligheter. I förlängningen innebär det att det finns näst intill oändligt många sätt spelet kan spelas på. För att lyckas driva ditt sjukhus så smärtritt som möjligt krävs att du lär dig att dina patienters olika personligheter och hur du hanterar dem. Eller så skiter du fullständigt i det och skådar kaoset som snabbt uppstår på mottagningen.

0 Delningar

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Spel är ett kall och en passion. Inget är mer avkopplande från livet som småbarnsfar som ett riktigt förtrollande spel. En tur i flygsimulatorn eller ett riktigt bra rollspel är mina självklara förstaval.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.