Solokampanjen inte värt pengarna enligt Remedychef

Med jämna mellanrum knorras det inom spelbranschen över kostnaden att utveckla spel, i synnerhet solokampanjen som inte kompenserar för utvecklingskostnaden. Nu har en av Remedys chefer – Thomas Puha – tagit bladet från munnen och talat ut om just den biten.

Enligt honom bör spelare inte längre förvänta sig påkostade kampanjer i framtiden eller i värsta fall en sådan överhuvudtaget. I takt med att spelen har exploderat prestandamässigt har inte priserna hängt med i samma fart, vilket oftast har inneburit stora förluster för spelutvecklare enligt Puha.  Detta är inte hållbart i längden menar han.

Vad tycker våra läsare? Har singleplayer en fortsatt framtid eller bör den bantas ned eller skrotas helt?

 

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Hösten 1993 introducerades jag till spelvärlden med ett SNES och Super Mario World. Sedan dess har konsolerna och spelen rullat på genom åren. När jag inte spelnördar arbetar jag som lärare och tränar på gym. Anser att Resident Evil 2, Super Mario 64 och The Legend of Zelda: Ocarina of Time är de bästa spel som gjorts.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.