Precis som i fjol är sex av de tio bolag som valts ut att medverka i Startup-Sweden Dataspel från The Game Incubator i Gothia Science Park respektive på Lindholmen Science Park. – Det är toppen, och ett kvitto på att vi har attraktiva bolag, säger Anne-Marie Kaufmann, Gothia Innovation AB och ansvarig för inkubatorverksamheten i Skövde och Göteborg.
För andra året i rad anordnar Tillväxtverket boot camps för svenska bolag. Startup-Sweden ger lovande digitala startupbolag från hela Sverige möjlighet att under fem dagar utveckla sin kompetens inom affärsutveckling och utvidga sitt nätverk på plats i Stockholm. Och för andra året i rad är Gothia Innovation som är ansvarigt för att skapa innehållet för veckan med målgrupp spelföretag, i år 29 maj-2 juni. Det skriver Gothia Innovation AB i ett pressmeddelande.
– Veckans fem dagar har alla olika teman och behandlar såväl affärsmodeller och investeringar som att leda bolag i tillväxt, juridik, pitchning samt PR och marknadsföring, säger Johan Hoffman, innovationsledare på Gothia Innovation och samordnare för veckans innehåll på uppdrag av Tillväxtverket.
Anne-Marie Kaufmann kan nöjt konstatera att utfallet av antagning återigen slagit väl ut.
– Det var fyra respektive två bolag från The Game Incubator i Göteborg respektive Skövde som ansökte och alla kom med. Jättebra, helt enkelt. Veckan är ett bra komplement till inkubatorns verksamhet eftersom den erbjuder en koncentrerad vecka med fokus och feedback inom flera avgörande områden för företagande inom spel och en rad nya kontakter, inte minst inom finansiering, kommenterar hon.