Länge har fans undrat vad syftet är med att designa sin karaktärs utseende när spelet är ur förstapersonsperspektivet. CD Projekt Red ger ett starkt argument med en kort presentation av photo mode i Cyberpunk 2077. Jag är minst sagt imponerad. Förutom dina standardfilter och djupseende tycker jag att läget särskiljer sig från mängden med den till synes höga kvantiteten av valmöjligheter.
Bara bland valmöjliga poseringar finns det flera kategorier, plus att du bland annat kan justera ansiktsuttryck och vapeneffekter. Du kan till och med göra Praise the Sun-poseringen! En kategori sällan nyttjad i photo mode är klistermärken och i Cyberpunk 2077 kommer du kunna dekorera dina foton med en stor variation av påklistrade effekter, ramar och överlägg. Till exempel tycker ja de överläggen som är i text är riktigt fräna och stilistiska.
Sedan har du det vanliga redigeringsverktygen i photo mode som låter dig justera exposure, contrast, vignette, grain och effekter så som svartvitt, saturerat med mera!
Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som coolast i Night City är
Även om du inte diggar photo mode (hur kan du inte göra det?) kommer du kunna se din karaktär i såväl menyer och speglar som ur tredjepersonsperspektiv när du kör fordon. I till exempel Skyrim, som jag har spelat majoriteten av mina tusentals timmar ur förstapersonsperspektivet, lade jag ner ofantligt mycket tid i karaktärsskaparen.
För min egen del är det otroligt viktigt att jag är nöjd med hur min karaktär ser ut och spelar, särskilt de som jag kommer vara med i hundratals timmar. Det finns inget värre för mig än när jag spelar tio timmar och inser att jag inte är nöjd med den fula nunan jag har framför mig. Även om jag bara ser karaktärens ansikte någon gång i timmen i menyn eller en filmsekvens.
Jag är väldigt glad och tacksam över att kunna få designa min karaktär i Cyberpunk 2077 och kommer dela med mig av hen när jag väl har spelet i mina händer. Och jag vill se alla andras V också!