HyperX är en produktdivision tillhörande Kingston Technology Company Inc. De är marknadsledande inom gaming och e-sport och utökar sin We’re All Gamers-kampanj till Frankrike, Tyskland, Storbritannien och de nordiska länderna.
Kampanjen presenteras på digitala plattformar och online. Tillsammans med kända personer som Post Malone, Raphaël Varane, Marco Reus, Dele Alli, Casemiro, Shroud, Pokimane och Cloud9’s Rush ska den illustrera hur gaming kan se ut utifrån dessa olika personligheter.
Målet med kampanjen är inte bara att bygga ökad kännedom kring det 16 år gamla varumärket, men även att utmana stereotypen av en gamer. HyperX olika profiler som kommer figurera i kampanjen är välkända för sina olika talanger men har passionen för gaming gemensamt. We’re All Gamers-kampanjen kan upplevas på både större skärmar och via mobila enheter. Se videon här nedan.
Ambassadörernas egna ord
Många av ambassadörerna är fotbollsspelare, vilket är en fin länk mellan sport och tv-spel, två stora intressen som ofta separeras av outgrundliga skäl.
– Jag är taggad på att teama upp med HyperX och pusha gaming-communityt framåt, på med headsetet, nu kör vi! – Post Malone, prisbelönt musikartist
– Jag är väldigt glad över att ansluta till HyperX- familjen. Jag älskar deras gamingprodukter och har använt deras gamingtillbehör ett bra tag nu. Att bli en ambassadör var ett självklart nästa steg för mig. Det ska bli spännande att arbeta tillsammans med dem framöver. – Dele Alli, fotbollsspelare i Tottenham och engelska landslaget.
– Jag är peppad på att dela animationen som HyperX har skapat åt mig och ser fram emot att krossa motståndet under 2019 – Shroud, professionell Twitch-streamer
– HyperX låter mig göra det jag älskar, varje dag. Jag ser fram emot vad 2019 har att erbjuda! – Pokimane, Professionell streamer.
– Gaming har blivit en så stor del av min vardag, från att spela på min mobil till att komma hem efter träningen och spela lite FIFA med vänner. Jag är väldigt glad över att få visa min passion för gaming så att andra kan se mig på ett helt nytt sätt – Marco Reus, fotbollsspelare i Borussia Dortmund och tyska landslaget.
Att sträva efter att bli bäst på CSGO är väldigt speciellt. Mitt alias kännetecknar den adrenalinrush jag får när jag vinner avgörande spel i viktiga matcher. Det är svårt att toppa den känslan men HyperX gamingprodukter gör det möjligt att återuppleva spänningen av att vinna. – Rush, professionell CS:GO-spelare
Jag är glad över att bli en del av HyperX-familjen och ansluta till denna fantastiska grupp av talangfulla ambassadörer. Gaming är en stor del av min vardag som hjälper mig att koppla av när jag inte tränar eller spelar en match. HyperX produkter håller en hög kvalitet och jag är glad över att representera varumärket. – Raphaël Varane, fotbollsspelare i Real Madrid och franska landslaget.
Gaming som förenar
HyperX är ett uppskattat varumärke bland gamers. Oavsett om de spelar på konsol eller PC, är fotbollspelare, populära streamers, e-sportproffs eller världskända musikikoner – så möts de i sin passion för gaming. 2019 års integrerade kampanj We’re All Gamers förväntas bli den första i raden av flera aktiviteter som ska lansera HyperX som varumärke till konsumenter och livsstilspublik.
Efter den stora succén för den USA-baserade kampanjen som setts över 700 miljoner gånger, där världskända stjärnor inom basket och amerikansk fotboll visar sin passion för gaming, kändes det naturligt att expandera till den europeiska marknaden. Europa genererar miljardbelopp inom gamingindustrin och är en viktig del för kulturen. HyperX har uppmärksammat faktumet att gaming inte längre räknas som en nischmarknad utan har blivit en del av våra vardagliga liv. ”Vårt mål är inte bara att kunna leverera högkvalitativa produkter, vi vill också positionera oss själva som det självklara alternativet som uppfyller konsumentens gaming-behov,” säger Paul Leaman, vice president, HyperX.