Under fyra årtionden har Microsoft lyssnat och lärt av PC-spelare och utvecklare. Under de senaste 18 månaderna har de släpps titlar som Age of Empires II+III DE, Gears Tactics, Wasteland 3, Minecraft Dungeons och Microsoft Flight Simulator. När de tittar på vad som komma skall, som t.ex. Age of Empires IV, ville de stanna till och samla tankarna – resan de gjort fram till idag och vad som kommer härnäst.
Matt Booty från Xbox Game Studios publicerade en post på Xbox Wire om Microsofts kommande investeringar. Han nämnde även jobbet de lagt ned på att stödja utvecklare. Utöver detta, via en LinkedIn-post, har Sarah Bond, chef på Game Creator Experiences and Ecosystem, pratat om hur de hjälper utvecklare att nå sina mål.
Bland nyheterna kunde vi höra om:
- Cross-play och cross-progression för Halo Infinite multiplayer
- Halo: The Master Chief Collection har sett över 10 miljoner spelare sedan releasen på PC via Xbox Game Pass.
- Med start den 1 augusti kommer utvecklare kunna få en ökning i andelen för sålda spel, från 70% till 88%.
”Vi kommer fortsätta lyssna på communityt för att försäkra att vi kan leva upp till våra löften och respekterar hur de tycker om att spela.” För mer detaljer, ta en titt på posten på Xbox Wire.