Activision ger sig in på leksaksmarknaden

Activision Blizzard siktar in sig på en ny marknad  och startar nu upp en ny avdelning. Deras nya consumer products-avdelning skall producera leksaker baseras på företagets kända spel, så som Call of Duty, Overwatch, World of Warcraft och Candy Crush.

Ny boss för avdelningen blir den tidigare Mattel- och Disney-chefen Tim Kilpin. Målet är att  öka Activision Blizzards marknadsandelar på den heta leksaksmarknaden. Sedan tidigare har bolaget tjänat över tre miljarder dollar bara på leksaks/spel-hybriden Skylanders.

0 Delningar

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Spel är ett kall och en passion. Inget är mer avkopplande från livet som småbarnsfar som ett riktigt förtrollande spel. En tur i flygsimulatorn eller ett riktigt bra rollspel är mina självklara förstaval.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.