Blizzard har dock finslipat lite saker sedan första säsongen. En av de största skillnaderna är introduktionen till skill tiers, där marginalerna är mindre och istället för att flyttas runt på en nivå i decimaler är det nu hela siffror som avgör din ranking. Tidigare låg skalan mellan 1-100, med otydliga placeringar på en och samma ranking. Nu är skalan 1-5000 och din ranking kommer ges i heltal istället. Och till alla er som faktiskt vet hur spelet spelas – Det kommer vara fokus på vad du faktiskt uträttar under en match (pushar payload, håller objectives, etc), inte din K/D-ratio. Vi hör seriösa spelare jubla världen över.
Sudden Death är borttaget i säsong två. Istället blir det helt enkelt oavgjort när lagen presterar lika bra, men detta ska tydligen vara rätt sällsynt. Med detta i åtanke har Blizzard skapat mindre marginaler för att undvika att att det blir oavgjort.
Ny karta: Eichenwalde
Skogen har sakta börjat tagit över den övergivna byn Eichenwalde, men spåren från det förflutna kommer aldrig helt försvinna. Under Omnickrisen var Eichenwalde en viktig punkt i kriget. General Balderich von Adler tog en handfull soldater till byn för att försöka flanka omnicarmén. Balderich’s soldater lyckades bryta ned fienden och gav Tysklands militär en möjlighet att trycka tillbaka motståndet. Dessvärre lyckades de inte ta sig ut från striden och General Balderich avled inne i slottets tronsal.