Bungie planerar en RSM (routine server maintenance) fr.o.m. 16:00 idag. De som redan spelar kommer petas ut runt 17:00.
Servrarna förväntas vara tillbaka runt 20:00 ikväll, så passa på att ta itu med er backlog av serier och käka middag så ni är startklara sedan.
Spelet kommer få en uppdatering med patch 1.0.6 och Hotfix 1.0.6.1 på PC.
Patch 1.0.6
- Fixat problem med collision detection på Bureaucratic Walk emoten
- Fixat problem med tomma public spaces som händer lite för ofta i free roam
- Uppdaterat Mercy-reglerna för att tillåta Mercy att aktiveras lite senare i matcher genom att låta högra poäng trigga det
- Poängtaket reducerat till 50 (var 75)
- Poängtaket reducerat till 90 (var 100)
- Justerat spawns med motståndarnas kontrollerade zoner
- Reducerat matchtiden till 2 minuter (var 3 min)
- Reducerat antalet liv till 6 (var 8)
- Ökat score-to-win till 70 (var 50)
- Du får nu en poäng av att besegra en motståndare
- Justerande inflytandet som fiendecrests hade på spawningsystemet
Hotfix 1.0.6.1
- Nya system för belöningar som kommer ge mer hängivna spelare nya frivilliga åtaganden
- Bättre incitament för spelare att klara av prestige-aktiviteter
- Bättre belöningar och replay-värde för strikes, äventyr och Lost Sectors
- Privata matcher för Pcp-communityt (de siktar på 2018)
- Bättre incitament för att klara Crucible-matcher (och bestraffningar för att hoppa av matcherna i comp)
- Fortsatta förbättringar av Iron Banner och Faction Rallies, samt unika belöningar
- Förändringar för att göra moddar mer intressanta och inflytelserika
- Pågående förbättringar av exotics, bl.a. justeringar för att minska chansen för dubbletter
- Nya sätt att spendera ekonomiskt material som tenderar att växa sig lite för stort i volym (hej legendary shards)
- Ett interface för emotes som låter dig använda Salty, Spicy Ramen, Six Shooter och Flip Out samtidigt
När jag slutade spela Destiny 2 på PS4 med ca 200 timmar i bagaget hade jag över 1600 legendary shards och att handla av Xûr var inte särskilt märkvärdigt. De s.k. ecotiska föremålen rasade in, minst fyra i veckan utan någon större ansträngning (då alla fyra kostar max 98 shards). Destiny 2 hade en fantastisk launch, men antalet spelare har sakta avtagit pga lite end game-innehåll. Vi får se vad de har gjort ikväll och jag hoppas verkligen att de har styrt om den stagnation som nd-game erbjuder just nu.