Förutom Tales of Berseria ställde Bandai Namco även ut Sword Art Online: Hollow Realization, ett annat japanskt rollspel, på Comic Con Stockholm. Med starka anlag av onlinerollspel betedde sig Hollow Realization ungefär som Xenoblade, actionfyllt med ett nästan överväldigande antal macros av attacker och kommandon.
För ett spel som utspelar sig i ett onlinerollspel är det inte konstigt att mekanik och funktioner vi traditionellt förknippar med genren även rinner över till Hollow Realization. Demot på mässan var en kort aptitretare som demonstrerade spelets grundläggande stridsmekaniker. Här är det svårt att inte jämföra det med Tales of Berseria. Båda är actionbaserade med kedjekombos och specialattacker av olika slag. Hollow Realization särskiljer sig genom att erbjuda sina spelare stora möjligheter att skräddarsy sina karaktärer och sitt lag. Massvis av vapen och rustningar finns att använda och hundratals NPC:s att rekrytera och knyta band med. Till skillnad från Berseria har Hollow Realization även ett online läge där spelaren kan gå ihop med andra för att ta an svåra bossar.
Presentationen liknar andra japanska rollspel och mixar dialoger med tecknade porträtt och dramatiska stildrag samt animerade filmsekvenser. Flera tillägg är planerade för titeln, bland annat ett pvp-läge, karaktärer från tidigare spel i serien och två expansioner.
Sword Art Online: Hollow Realization släpps den 8 november till Playstation 4 och Playstation Vita.