Intervju med röstskådespelare från Dishonored 2

Emily Kaldwin – Erica Luttrell

unnamed-1

Emily Kaldwin är en ung, väldigt vuxen flicka när du först träffar henne, men när du ser henne igen i Dishonored 2 är hon en ödmjuk kejsarinna och en väldigt duktigt fighter. Hon är intelligent, vågad, självsäker och komplex – den typ av karaktär som kräver ett starkt framförande av den röstskådespelerska som tar sig an rollen.

Vem är Emily Kaldwin?
Emily är en fantastisk ung kvinna som var varit med om en hel del. Som ett resultat av hennes förflutna har hon tränat sig själv, både till kropp och sinne, för att kunna nå sina mål. Istället för att låta sig själv gå under på grund av de traumatiska händelser hon utsatts för har hon gjort sig själv stark. Emily är otroligt tuff och centrerad. Hon vet vem hon är och vad hon vill ha.

Vad är din favoritaspekt hos Emily?
Shadow Walk! Det är så häftigt! Skämt åsido, det finns mycket att beundra i hennes karaktär. Jag skulle älska att kunna göra allt hon gör. Hon är i princip en superhjälte. Jag skulle älska att kunna fäktas som henne, och hennes Mesmerize-förmåga är så snygg och otäck. Utöver hennes fantastiska krafter är hennes styrka helt otrolig. I en värld där du möter så många utmaningar, där du har dina osäkerheter och svårigheter låter dig verkligen fokusera på dina starka sidor i rollen som Emily.

Några avslutande ord för fans som ser fram emot att kliva in i världen i Dishonored 2?
Ös på och ta tillbaka det som är ditt!

Läs hela intervjun på engelska här.

Corvo Attano – Stephen Russel

unnamed

En gång en tystlåten protagonist, men nu, femton år senare, är Corvo tillbaka. Denna för att skydda sin dotter. Han är inte bara den kungliga beskyddaren och spionmästare – han har även en röst.
Vad drog dig till en karaktär som Corvo?
Jag tror det var komplexiteten, tvetydigheten. Med en karaktär som denna undrar jag alltid vad han gör när han inte jobbar. Det känns som att jobbet aldrig är långt borta i tanken. När dagen äntligen kommer då han kan lägga ned svärdet för gott tror jag att han kommer känna glädje över det. Jag tror att han har ett rikt inre liv och han är mer än bara sitt jobb.
Hur var det att skapa ett framförande av en karaktär som redan existerar men inte har haft en röst i första spelet?
Det faktum att han inte hade en röst var en intressant parentes till uppgiften, men utöver det var det något jag inte tänkte på till större delen av arbetet. Den rika information och bakgrundshistorien hjälpte ordentligt när det kom till att få insikt i hans karaktär innan inspelning. I slutändan är det hur han är skriven som avgör mycket av framförandet. Att ge röst åt en karaktär som redan var så genomarbetad och mångsidig gjorde alla val så mycket lättare.

Beroende på hur du spelar kommer Corvos dialog förändras. Hur var det att göra flera olika framföranden av samma karaktär?
Det var nästan som att ha två helt skilda jobb. Det var en riktigt rolig utmaning i det avseendet. Detta var en annan aspekt of sessionen där Wes direktiv var så värdefulla. Ibland var skillnaderna överraskande subtila, beroende på om de var lästa från sig ”high chaos”- eller ”low chaos”-version.

Läs hela intervjun i engelska här.

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Uppfostrad av NES och SNES, med en förkärlek till pixlar och chipmusik. Fastnar för de små detaljerna och fingertoppkänsla i spel. Skriver 8-bitsmusik som ViperofVic på youtube.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.