Nytt skräckspel på Game Boy

Retroutgivaren Spacebot Interactive och fristående spelutvecklaren -IZMA- har nu utannonserat det senaste nyutvecklade Game boy-spelet att få en fysisk release: Deadus.

Deadus är likt utgivarens andra projekt Dragonborne ett äventyrsspel sett från fågelpersektiv. Deadus är dock ett skräckspel. Handlingen kretsar kring en pojke som drömmer om att alla kommer dö om tre dagar. Det är upp till honom att rädda alla, och spelarens handlingar kan resultera i upp till elva olika slut.

Deadus utvecklas i spelmotorn GB Studio Engine (skapad av Chris Maltby) och dess musik skrivs av i spelmusikstermer uttryckta nykomlingen Stuart Busby.

Förbokningen av den fysiska utgåvan finns på Spacebots hemsida och stänger den 15 februari. Prislappen är 42 brittiska pund. Spelet fungerar på samtliga Nintendo-enheter kompatibla med Game Boy-kassetter (Game Boy, Game Boy Pocket, Game Boy Color, Game Boy Advance).

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En glad skånepåg bosatt i huvudstaden med ett särskilt intresse för språk. Talar bland annat japanska och tyska flytande (melass är också flytande). De första spelminnena är trånandes bakom storasyster framför Mega Man 2, Wrecking Crew och Super Mario Bros. Första gången som hållare av handkontrollen var det Zelda 2: Adventure of Link som spelades – än idag kvar i backloggen.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.