Sedan den 10 april och fram till och med den 23 har spelare möjligheten att delta i insamlingskampanjen The Dawnbringer Karma i League of Legends. Kampanjen är en av de första att utnyttja ett nytt system där spelare som donerar har möjlighet att välja vart pengarna ska gå. Efter omröstningen delas pengarna ut baserat på procent av rösterna.
Dawnbringer-kampanjen följer på förra årets Dark Star Cho’gath-kampanj. I denna kampanj designade spelaren Bryan ett nytt skin (Dark Star Cho’gath). Försäljningen gick oavkortat till välgörenhetsorganisationer runt om i världen.
Dessa insamlingar görs genom Riot Games Social Impact Fund – ett samarbete mellan League of Legends-utvecklaren Riot Games och investeringsföretaget ImpactAssets. Fonden ger idag bidrag till 46 ej vinstdrivande partnerorganisationer, baserat på vad användarna har röstat på som viktigast för dem, enligt det nya röstningssystemet. Den 10 april meddelade Riot att det insamlade beloppet nu överstiger 6 miljoner dollar sedan fonden startades.