Speldesignern för XCOM försöker sälja sitt spel

[youtube id=”T1pyJxcETmc” width=”600″ height=”350″]

Jake Solomon, lead designer för det nya spelet XCOM: Enemy Unknown, har ett intressant sätt för att få sitt spel sålt. I videon går han omkring i en spelbutik och snackar med slumpmässiga människor och försöker övertyga dem att köpa spelet med argument som att ”det är som schack med stora vapen mot utomjordingar”. Lite knäppt, men ett kul marknadsföringsknep!

XCOM: Enemy Unknown släpps den 9 oktober till PS3, 360 och PC.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jag har två stora passioner i livet: Att spela och att skriva. Anser att spel är en uttrycksform och inte leksaker vilket jag försöker förmedla genom en strävan efter känslomässigt engagemang i spel. Pluggar till Technical Artist i Spel på Blekinge Tekniska Högskola och ser fram emot ett framtidsyrke som spelutvecklare.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.