Bakom kulisserna på Life is Strange 2

Raoul Barbet och Michel Koch från Dontnod Entertainment berättar om tankeprocessen bakom skapandet av nästa installation i Life is Strange-serien.
Raoul Barbet och Michel Koch, director respektive medproducent berättar om idéerna bakom Life is Strange 2.

Inför releasen av Life is Strange 2, uppföljaren till det kritikerrosade första spelet, vill Dontnot Entertainment bjuda in till en kik bakom ridån och en inblick i utvecklingsprocessen bakom spelet. Michel Koch, Raoul Barbet, Jean-Luc Cano och andra nyckelpersoner i utvecklingen berättar om tanken bakom uppföljarens riktning och skapelseprocess.

Life is Strange 2 byter huvudroller och följer två bröder och deras flykt efter en hemsk händelse i hemstad. Resan tar dem över Amerika och utmaningarna de möter på vägen kommer förändra dem – och valen du gör som spelare kommer forma upplevelsen.

Den första episoden av Life is Strange 2 släpps den 27 september till Xbox One, PC och Playstation 4.

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Jag är en gamer av den gamla skolan och uppskattar både spel som utmanar mitt tålamod och spel som jag kan fly in i. Mina bästa minnen kommer från Super Mario Bros. 3, Mega Man, The Legend of Zelda och Final Fantasy. Nu finner jag mina kickar i Destiny, Bloodborne och Shovel Knight och gömmer mig i Bethesda och BioWares världar.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.