Bethesda presenterar progressystem i DOOM:s multiplayer

DOOM närmar sig med stormsteg inför releasen i mitten av maj. Nu meddelar Bethesda att spelet kommer innehålla ett mastodont custom- och progressystem i multiplayerläget. Enkelt uttryckt innebär tillägget att spelaren kan erhålla förbättringar och uppgraderingar beroende på hur du spelar och hur mycket du spelar. Spela aggressivt och belöningarna kommer motsvara spelstilen, spela taktiskt och se hur du… ja, ni förstår poängen. Hela 90 färger och 50 mönster kommer finnas tillgängliga för den som är sugen på att pimpa arsenalen till det yttersta på slagfältet.

Bethesda hälsar också att så kallade Hack Modules kommer finnas utslängda på banorna som är ett slags power-ups för att ge ett litet övertag i stridens hetta. Vad sägs om ett alarm som varnar för närliggande fiender eller temporärt obegränsad ammunition?

DOOM släpps 13 maj till PC, PS4 och Xbox One.

 

0 Delningar

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Hösten 1993 introducerades jag till spelvärlden med ett SNES och Super Mario World. Sedan dess har konsolerna och spelen rullat på genom åren. När jag inte spelnördar arbetar jag som lärare och tränar på gym. Anser att Resident Evil 2, Super Mario 64 och The Legend of Zelda: Ocarina of Time är de bästa spel som gjorts.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.