V, en underrättelseagent hos Arasaka, sköljde munnen med en handfull vatten. Hon spottade ut gallan och resterna av den syntetiska woken hon nyss kastat upp. V lutade sig över handfatet med darriga armar och stirrade in i sin spegelbild.
Hon kände för att gråta.
En kollega från ekonomi klev in i toalettutrymmet och V nyktrade till ögonblickligen.
”Ville du något, eller,” fräste hon när ekonomen gick in i ett av båsen.
Stresspåslaget hade överraskat henne och nu väntade hon på att hormondämparna skulle sparka igång så att hon kunde lugna ner sig. Någon på säkerhetstjänsten hade läckt information och nu satt hela hennes karriär på spel. Troligtvis hennes liv. Jenkins, hennes överordnad, skulle lösa problemet men hon var säker på att han kommer tvångskommendera henne att hitta mullvaden och leverera hens huvud på ett silverfat. Det behövde hon alltid göra. Hon var ju bra på det.
V drog ett djupt andetag, sedan rättade hon till kavajen och piffade upp håret. När hon gick ut var hon skarp igen.
Dags att jobba.
Cyberpunk 2077 är ett next gen-spel
Cyberlogg är en serie kortare analyser av Cyberpunk 2077 som slutligen sammanställs till en hel recension. I detta första inlägg tar vi tag i mina första intryck av spelet och den skärrande uppenbarelsen jag fick när jag startade upp spelet för första gången: den grafisk prestanda.
I senare inlägg kommer vi titta närmare på gameplay, story, med mera.
Vi vill tacka Bandai Namco Nordic som ger oss möjligheten att recensera Cyberpunk 2077.
Att Cyberpunk 2077 inte är ämnad för de sju år gamla konsolerna Playstation 4 och Xbox One är smärtsamt uppenbart. Redan vid karaktärsskaparen var grafiken lite suddig, men det är när du tar kontrollen över V som de grafiska kompromisserna blir tydliga. Texturerna är suddiga, upplösningen varierande låg och bildfrekvensen pendlar mellan 20 och 30 bildrutor i sekunden.
Inomhus flyter spelet på rätt bra, förmodligen i 30 bildrutor i sekunden. Däremot blir upplevelsen ryckig utomhus när bildfrekvensen pendlar fram och tillbaka. Bildfrekvensen blir särskilt uppenbart när du bränner gummi genom stan.
De första timmarna med Cyberpunk 2077 på Playstation 4 var – på ett tekniskt plan – en besvikelse. Karaktären jag spenderade så mycket tid med att designa kommer inte fram på bild lika bra som i karaktärsskaparen och de vackra miljöerna jag sett i klipp från Playstation 5 och Xbox Series X är bara en suddig dröm på Playstation 4. Detaljer i miljön är gryniga och många gånger gnuggar jag mina ögon för att jag tror att jag har smuts i dem. Men det är bara den grafiska nedskärningen.
Jag önskar verkligen att jag hade en Playstation 5 nu.