IGN får en smygtitt av Destiny 2 och vi får se hur de nya eventen fungerar. Gigaborren som vi möter i striken Inverted Spire är del av ett event och vi får även lära oss hur dessa olika ”sidouppdrag” fungerar. Public events återkommer, där de både har omarbetat gamla sådana, men kastat in mycket nytt också. Varje public event har en heroic trigger som låter dig dra upp svårighetsgraden avsevärt, vilket såklart ger en belöning därefter. Personligen gav det här klarhet i en stor del av det jag har velat se och att se hur de har förfinat innehållet. Tillsammans med en liten titt på kartan och dess nya funktion är det här definitivt ett stort plus.
Adventures är sidouppdrag som låter dig ta del av storyn ytterligare. Med dialoger och nya karaktärer får du ta del av nya delar av spelets universum. Lost Sectors är ett koncept som är inspirerat av små grottor spelare har valt att utforska. Ett bra exempel på detta är det hemliga vapnet du kunde leta efter i Vault of Glass, där du måste hoppa in i ett dolt grottsystem i början av raiden. I slutet av en Lost Sector möter du en boss och du får såklart välförtjänt loot när du har besegrat den.