EA Sports UFC Feel the fight E3 trailer

[youtube id=”dCTk7pCCfG4″ width=”600″ height=”350″]

Här nedan är alla nyheter som EA Sports och UFC delade med sig av under E3 galan.

MMAi – En MMA-fighters sinne är lika viktigt som deras hjärta. Varje licensierad fighter i spelet kommer att ha dynamiska målsättningar och matchplaner som baseras på verklighetens formkurva och matchsituationer. Om du stoppar plan A kommer de att anpassa sig till plan B eller C. Om du har dåligt med scorecards kan du använda AI:n för att avsluta fighten med en knockout eller submission. En smartare motståndare är lika med en mer utmanande och oförutsägbar match.

Real-Time Exertion – En UFC-match är en av de mest fysiskt krävande sporterna på planeten och en MMA-fighter måste ge allt i varje ögonblick. Real-Time Exertion (realtidsutmattning) levandegör varje actionladdat ögonblick i din spelupplevelse. Via pumpande blodådror, blåmärken, muskelspänningar så väl som tecken på utmattning under varje rond kommer du att kunna uppleva den enorma kraftansträngning som krävs för att vara en av världens bästa MMA-fighters. 

Fighter-likhet och ansiktsanimationer – EA SPORTS UFC kommer att sätta en ny standard för karaktärslikhet i spelvärlden. Var och en av de licensierade MMA-kämparna i spelet har skapats med hjälp av HD/3D-scanning av huvud och kropp för att kunna leverera en revolutionerande likhet med verklighetens motsvarigheter. Med kraften från EA SPORTS IGNITE levererar de nya ansiktsanimationerna fler uttryck och känslor och kommer att kommunicera en bättre känsla av medvetenhet och intelligens inuti The Octagon.

Fullständig kroppsdeformering – Fram tills nu har fysisk kontakt mellan fighters varit begränsad till kroppar som knappast rörde vid varandra och på grund av detta såg de ut och betedde sig som actionfigurer gjorda av plast snarare än idrottsmän. Teamet som revolutionerade sporten genom att ta autentisk fysik till Fight Night förändrar återigen spelreglerna med ett nytt helkropps-deformationssystem som flyttar och omplacerar fighterns kroppsmassa i realtid. För första gången kommer styrkan i varje submission och kraften i varje slag att lämna ett avtryck.

Precisionsrörelser – MMA är en sport bestående av centimeter där varje steg räknas och varje ögonblick är viktigt. Med kraft från EA SPORTS IGNITE kan Precision Movement- locomotionsystemet ”fästa” idrottsmännen i marken och eliminera orealistiska glidningar över kanvasen. Mer realistiska fysikdrivna rörelser ger mer realistisk action när överföringen av energin nedifrån och upp ger mer trovärdiga slag och takedowns.

Dynamiska slag – En MMA-fighter använder miljön runt om honom till sin fördel och för första gången i ett UFC-spel kan du också göra det. Den dynamiska miljön låter dig göra otroliga moves genom att använda Octagon som exempelvis rundkickar, superman-slag och mycket, mycket mer. Kombinera dessa förmågor med branschens bästa slagteknologi och den där perfekta träffen kan avgöra en hel match.

Strategiska submission-strider – För att vinna mästarbältet måste du dominera både vad det gäller fotarbete och nere på mattan. EA SPORTS UFC återuppfinner grundspelet för att skapa en strid om positioner och kontroll som fångar strategin i en submission-strid. Precis som i verklig sport kan karaktärerna i EA SPORTS UFC ta sig igenom flera nivåer för att jobba mot att skapa eller fly en matchavgörande submission.

Verkliga skador – Varje fighter vet att ett perfekt slag kan förstöra din dag. EA SPORTS UFC introducerar ett ickelinjärt skadesystem som kan innebära att ett enda slag resulterar i stora skador. Systemet skapar en större variation av realistiska sår och blåmärken som aldrig tidigare varit möjligt i ett fighting-spel.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Min största skräck som liten var att jag skulle växa upp och glida ifrån mina kära spel men istället utvecklades mitt förhållande till spelandet och jag är nu mer inbiten än någonsin. Jag brinner för sportspel, adrenalinfylld racing och snygga FPS spel.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.