Crystal Dynamics har presenterat det nuvarande tillståndet på utvecklingen av deras actionrollspel Marvel’s Avengers. I ett State of the Game-blogginlägg avhandlar Scot Amos, chefen på studion, en sympatisk lägesrapport för spelet de lagt mycket svett och tårar på. Han bekräftar att spelet inte lanserandes i ett bra tillstånd, något de själva inte accepterar. Arbetet på åtgärderna har varit hårt och pågår ännu – och kommer försena deras tänkta uppdateringar för oktober-november.
Som plåster på såren och för att visa studions tacksamhet för de fans som håller ut ger Crystal Dynamics alla spelare en drös med valuta och material som kompensation för de dåliga tiderna. Paketet kan kvitteras från mellan 22 oktober och 5 november, så glöm inte bort att hämta ut dem!
Även om mycket av kritiken riktad mot Marvel’s Avengers uppskattar studion den feedback som är konstruktiv. Flera av de kvalitetsförbättringar som implementerats i Avengers kommer direkt från kollektivets feedback, som den nya, ökade radien inom vilket loot dras till din karaktär. Under de kommande månaderna kommer Crystal Dynamics att implementera fler efterfrågade funktioner, så som ett ping-system, möjlighet att spela om kampanjen och tydligare belöningsbeskrivningar.
Under omständigheterna
Rådande omständigheter i världen har sannolikt påverkat utvecklingen av Marvel’s Avenger, och även om det inte direkt ledde till en försening av spelet (fast att det kanske borde det!) har ringarna på vattnet och arbetet för att stabilisera tillståndet i spelet, lett till att inplanerade uppdateringar blivit försenade. Detta inkluderar end game-aktiviteter som AIM Cloning Lab och storys och nya karaktärer som Kate Bishop och Hawkeye.
Scot Amos skriver inte hur länge förseningen blivit men att den är smärre och utanför oktober. Hawkeye som är efterföljande uppdatering är inte omnämnd men med största sannolikhet påverkad. Förhoppningsvis är datumet inte alltför långt bort.