Följ

Så skapades Breath of the Wild

Nintendo gör inget halvhjärtat. Framför allt inte när det kommer till Zelda-spelen. Som ni kanske känner till så försenades Breath of the Wild ett par tillfällen under utvecklingen. I en ny, tredelad serie om spelets utveckling så får vi en förklaring till förseningarna och samtidigt en inblick i spelets långa produktionsprocess. Från skisser till färdigt spel. Även känsliga ämnen, som Nintendos VD Satoru Iwatas bortgång berörs.

Det avslöjas också att det skapades en 2D-version av Breath of the Wild för att testa konceptet. Uppmärksamma tittare kan också få ett och annat överlevnadstips.


Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Spel är ett kall och en passion. Inget är mer avkopplande från livet som småbarnsfar som ett riktigt förtrollande spel. En tur i flygsimulatorn eller ett riktigt bra rollspel är mina självklara förstaval.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.