Vad vore Soul Calibur VI utan Voldo? Vid det här laget är vi ganska säkra på att utvecklarna inte medvetet lägger till Voldo i sina spel – Han dyker bara upp av sig själv så fort man sätter ”Soul Calibur” som titel. Han verkar vara trogen till sina tidigare inkarnationer, för han rör sig förtfarande som en labil akrobat styrd av en hämdlysten orm som slåss med en bombastisk spindel om kontrollerna. Visuellt är Voldo fortfarande Voldo. Han shoppar fortfarande kläder i samma butiker som Ivy och det är svårt att se honom i rörelse utan att känna sig lite lätt sexuellt antastad. Den största skillnaden med honom rent estetiskt är dock ljudet. I tidigare spel har han låtit som en halvkvävd femtioåring som misshandlas när han har en hink på huvudet (Vilket mer eller mindre är exakt vad han är, minus hinken). I Soul Calibur VI har de istället dragit upp creep-faktorn till skräcknivå. Han har nämligen bytt ut sin ljudrepetoar mot en obehaglig samling avgrundsskrik.
Mekaniskt verkar han till större delen vara likadan som tidigare med sitt akrobatiska och omänskliga moveset. Han slingrar sig, rullar och hoppar likadant som tidigare, men han verkar lite stelare. Det är svårt att säga exakt vad som förändrats förrän man sett honom i faktiskt spel. Voldo-spelarna har dock nog en del att roa sig med. Soul Calibur VI släpps den 19’e Oktober till PC, Playstation 4 och Xbox One.