Wurm Online på Swedish Game Awards 2014 Conference

Bland konferensens olika utställare blev Varvat särskilt intresserad för svenska Code Clubs onlinesandlåda Wurm Online. Spelet är ett fantasy-MMORPG med en föränderlig och bistående värld som spelare själva skapar allt i. Hus, vapen, gårdar, murar, skepp, slott, belägringsmaskiner, verkstäder, tempel, grottor, vagnar, jo-jos. Ja, det går till och med att crafta leksaker.

Detta är ett nischat spel för hardcore-rollspelare som vill försvinna till en rik värld som inte håller dig i handen, men som i gengäld ger otrolig frihet.

Johan Svensson på Code Club berättade för mig att spelet, som går att spela nu, varit i utveckling i 8 år och att självaste Notch var med under dess tidiga utveckling innan hela Minecraft-historien.

Nyfiken på Wurm Online? Läs mer här.

0 Delningar

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Jag är en gamer av den gamla skolan och uppskattar både spel som utmanar mitt tålamod och spel som jag kan fly in i. Mina bästa minnen kommer från Super Mario Bros. 3, Mega Man, The Legend of Zelda och Final Fantasy. Nu finner jag mina kickar i Destiny, Bloodborne och Shovel Knight och gömmer mig i Bethesda och BioWares världar.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.