Under gårdagens stream avhandlade Ben Irving, lead producer på Anthem, höjdpunkterna av förbättringarna som kommer med nästa patch den 12 mars. De började sändningen med att adressera krascherna på Playstation 4 som ska vara åtgärdade till nästa vecka. Ben Irving var tydlig med att de förmodligen inte hittat och löst alla buggar som berör stabilitet, men att majoriteten av krascherna ska vara lösta.
Utöver en generellt stabilare spelklient har BioWare löst loot-frågan i vilket utrustning med mycket låg kvalitet droppar i de högsta svårighetsgraderna. Efter nästa patch ska vi inte lägre se vit eller grön utrustning i Grandmaster 1, 2 och 3. Ben Irving bekräftade även kritiken kring att de högre svårighetsgraderna inte känns belönande, men vill först se effekterna av de nya lootändringarna innan de går in och justerar droppchanserna ytterligare.
Till Quick Play har de löst många instanser där uppdrag och strongholds låser sig och försätter matchade spelare i en loop av buggade uppdrag. De har även tagit bort majoriteten av respawnrestriktioner i Anthem vilket gör att besegrade spelare själva kan återuppliva sig efter en väntetid på 30 sekunder. Här bekräftade BioWare även att de arbetar på en lösning till vad besegrade spelare ska ha tillgång till medan de väntar på en återupplivning. Dessvärre har de inte någon tidsram för sådan implementering.
För alla detaljer kan du se hela sändningen på Anthems youtubekanal.
Nästa patch till Anthem beräknas släppas den 12 mars.