Anthem ser förbättringar och ny stronghold The Sunken, men även förseningar

Anthem får en ny stronghold, The Sunken, men övriga uppdateringar och kataklysmen är försenade.
The Sunken, BioWare.

Anthem patch 1.1.0 implementerades i går efter det regelbundna underhållsarbetet på servrarna. Förutom den utlovade nya strongholden, The Sunken, levererar uppdateringen en svit av buggfixar och kvalitetsförbättringar som gör spelupplevelsen lite smidigare, bland annat möjligheten att öppna forgen och byta utrustning under ett uppdrag. Dessvärre innehåller inte uppdateringen något av det som tidigare planerats för april. Mycket av innehållet är försenat.

Du kan läsa den fullständiga listan av noteringar för patch 1.1.0 här.

“Vi har prioriterat saker som buggfixar, stabilitet och spelflöde över nya funktioner för Act 1, skriver Ben Irving och Chad Robertson i ett inlägg på Reddit. Vi har lagt tid på nytt innehåll, men verkligheten är den att det finns fler saker att förbättra och laga än vad vi räknat med. Det här är vad som är bäst för spelet och det betyder att några föremål i kalendern blir försenade.”

Försenade funktioner som tidigare planerats för april:

  • Mastery System
  • Guilds
  • Legendary Missions – Phase II
  • Weekly Stronghold Challenge
  • Leaderboards
  • Some Freeplay Events
  • Cataclysm

Sammantaget är det försenade innehållet allt utannonserat innehåll planerat för Anthems första kalenderkvartal. Utan att BioWare nämner det betyder erkännandet att övrigt innehåll till Anthem 2019 troligtvis också är försenat. Vad det gäller framtida uppdateringar ska BioWare återkomma när det har mer information om läget.

1.1.0

The Sunken är en ny stronghold med fiender från Dominion. Det utspelar sig i en underjordiskt skapelseruin och spelare måste under uppdragets gång lösa pussel samtidigt som de avvärjer ständigt anstormande monster.

Rent tekniskt skiljer sig The Sunken från andra strongholds då det har ett större fokus på pussellösningar än andra av dess slag. Dessutom är layouten på banan mycket större i skala än andra och förlöper vertikalt. Med tanke på dess fokusering på problemlösning kan grupper utan kommunikation få det tufft på de högre svårighetsgraderna.

Fury är det farligaste vapnet i Dominions arsenal.

En kvalitetsförbättring Anthem ser med 1.1.0 är möjligheten att starta uppdrag direkt efter ett avslutat uppdrag, samt möjligheten att byte utrustning från valvet under ett uppdrag. Föremål som plockas upp under ett uppdrag måste däremot fortfarande avkodas som vanligt i uppdragssammanfattningen efter en expedition. Dessvärre är förbättringarna inte vad spelare efterfrågar mest då gårdagens livesändning fullständigt översvämmade med ordet “loot”. Pinsamt nog valde Anthems community manager att inte lyfta frågan om loot trots att sändningen specifikt ska svara på kollektivets frågor.

Föga förvånande uppstod en del nya buggar med patchen som kan skapa förvirring bland spelare. Till exempel har många nummer på vapen och utrustning sänkts på ett underligt sätt och vissa buffar på gear och components tycks inte ha registrerats. Däremot verkar de förvrängda siffrorna inte påverka statsen på din karaktär.

Följ utvecklingen här på Varvat.

Jag är en gamer av den gamla skolan och uppskattar både spel som utmanar mitt tålamod och spel som jag kan fly in i. Mina bästa minnen kommer från Super Mario Bros. 3, Mega Man, The Legend of Zelda och Final Fantasy. Nu finner jag mina kickar i Destiny, Bloodborne och Shovel Knight och gömmer mig i Bethesda och BioWares världar.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.