Inför Destinys andra år planerar Bungie att slå på stort när det gäller spelets funktioner. I ett par inlägg på den officiella bloggen har de redan hunnit presentera de förändringar som kommer till uppdragsstrukturen. Spelare kommer kunna ha fler aktiva prisjakter, storyuppdrag följer en tydligare utveckling och nya uppdrag kommer involvera spelaren i flera olika aktiviteter. De aktiva uppdragen kommer även att synas i användargränssnittet samt ha en egen flik i menyn.
Intressant är också den vapenbalansering som slår i verket i uppdatering 2.0 innan releasen av Destiny: The Taken King. Praktiskt taget alla vapenkategorier justeras och en drös med exotiska vapen får individuella förändringar. Till exempel minskas skadan över tid från Thorn till en tredjedel och The Last Word får mycket mindre träffsäkerhet (tack och lov, jag avskyr den där nedrans Last Word). Andra vapen ser otroliga förbättringar, till exempel får Necrochasm både bättre träffsäkerhet, mer ammo i magasinet och dess unika egenskap skall aktiveras vid varje headshot. Till och med No Land Beyond förbättras med snabbare hantering och ökad skada för dess särskilda egenskap.
Listan över alla vapen är för detaljerad och omfattande för denna text, nyfikna vapenfetischister hänvisas istället till Bungie. Men ja, de kommer nerfa Gjallahorn.
Fram tills releasen av Destiny: The Taken King kommer ny information presenteras veckovis, så håll ögonen öppna här på Varvat.
Destiny: The Taken King släpps den 15 september.
(Ni har väl inte missat att följa oss på Twitter? Förutom alla våra nyheter uppdaterar vi även Destinys veckoaktiviteter och Xûrs inventarier i realtid. Typ.)