Call of Dutys regissörer berättar om spelets multiplayer

Call of Duty: Modern Warfare rycker med stormsteg allt närmare lanseringen i oktober. För en vecka sen släppte utvecklarna lite gameplay från spelets multiplayer och vad vi kan förvänta oss av de nyheter som presenteras i satsningen.

Nyligen gjorde Activision en lång intervju med Geoff Smith and Joe Cecoth, båda regissörer för multiplayerfunktionen. De avslöjar att en total omvärdering gjordes där man byggde upp multiplayern från grunden.

“There’s a lot of fans of the original Modern Warfare, and there’s a lot of new fans too… so what do you make? Fast speed? Unlimited sprint? No sprint? All these different things – how do you go, what do you do? We decided to strip everything down and really do the due diligence. We questioned every feature.”

Resultatet blev mer fokus på taktiskt tänkande i förhållande till det nya spelets inriktning på realism i dagens krigföring. Herrarna avslöjar också att banorna är betydligt större med mer möjligheter att interagera med dem under spelets gång.

Hela intervjun kan ses på Activisions blogg.

Hösten 1993 introducerades jag till spelvärlden med ett SNES och Super Mario World. Sedan dess har konsolerna och spelen rullat på genom åren. När jag inte spelnördar arbetar jag som lärare och tränar på gym. Anser att Resident Evil 2, Super Mario 64 och The Legend of Zelda: Ocarina of Time är de bästa spel som gjorts.

Vad tycker du?

1 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.