Diablo IV är inne i sitt andra kvartal av utvecklingen och vi har lite godis att dela med oss av. Blizzard håller spelare uppdaterade varje kvartal och i deras senaste blogginlägg fokuserar de på karaktärer och monster. Du kan ta en titt på deras blogginlägg här för en mer ingående bild av vad vi har att vänta oss.
Game Director Luis Barriga, Art Director John Mueller, Associate Art Director (för karaktärer) Nick Chilano och Lead Character Artist Arnaud Kotelnikoff tar med oss på en liten rundvisning i hur de bemöter de visuella elementen av de olika karaktärsklasserna och de monster som strövar runt Sanctuary. Diablo IV kommer låta spelare skräddarsy sina karaktärer på en nivå som överskrider tidigare spel. Spelare kommer kunna skapa en helt unik karaktär, men fortfarande vara trogna spelets mörka fantasy.
Teamet har även dykt in i modern teknologi, som t.ex. PBR (physically based rendering) och användandet av filmsekvenser som använder in-game-motorn. Detta kommer ge berättandet en ny dimension, enligt utvecklarna. I blogginlägget kan ni hitta ett gäng olika stillbilder och animerade sekvenser som visar upp några av de nya fienderna som spelare kommer möta. Däribland Blood Bishop, Skeleton Lord, Succubus och andra horribla varelser.