Spelhistorien är full av fantastiska spel och minnesvärda ögonblick. Tyvärr finns det dock många spel som stannade på idéstadiet och en del spel som nästan varit klara men som avbröts innan release. Här tänkte vi berätta om fyra av de spel som vi sett fram emot men som inte nådde hal vägen fram.
Fable Legends
Lionhed Studions äventyrsserie Fable höll många spelare trollbundna framför sina Xbox-maskiner. Serien absoluta höjdpunkt kom i och med releasen av Fable II 2008. 2012 berättade studion om sina planer med ett nytt onlinespel i Fables universum. Det dröjde dock inte länge förrän saker och ting började falla isär. Fable Legends drogs med ständiga förseningar. Efter att Lionhead köpts upp av Microsoft lades studion ner år 2016 och drömmen om ett nytt Fable dog för gott.
Mega Man Universe
Mega Man har inte haft det lätt under de senaste åren. Nyligen släpptes visserligen Mega Man 11, men tiden innan dess har kantats av föreningar och inställda spelsläpp. Mega Man Universe var tänkt att ta serien tillbaks till rötterna med ett sidoscrollande äventyr där vår hjälte lånar krafter från fallna fiender. Tanken var också att inkludera ett verktyg för bandesign i Mega Man Universe. Capcom lade dock ner projektet utan några djupare förklaringar.
Har du sett fram emot spelen på vår lista? Du kan dock alltid lita på att du kan spela på ett av Sveriges bästa onlinecasino Mister.Bet. Är du nyfiken på vilka casinon som passar dig så kan du jämföra dem alla på sajten Svenska online casinon.
Star Wars 1313
När LucasArts visade trailern för Star Wars 1313 blev fansen helt till sig. Spelaren skulle ta rollen som en ung Bobba Fett i jakten på rymdskurkar i Star Wars-universumet. I Coruscants underjordiska nivå Level 1313. Spelet utmålande en mörk version av Star Wars där fokus låg på eldkraft och utrustning snarare än användning av The Force. Sorgligt nog blev planerna aldrig fullföljda, men fansen har ännu inte slutat hoppas att få besöka Level 1313.
LMNO
Hjärnan bakom LMNO var självaste Steven Spielberg. Regissören ville skapa ett känslomässigt äventyr han tyckte spelvärlden saknade. Spelet var tänkt att utsepals i rollen som Eve, en utomjording som sökte skydd på jorden efter att ha blivit efterlyst av en intergalaktisk organisation. Spelaren skulle genom äventyret få starkare känslor för Eve och tvingas göra svåra avväganden för att hålla henne säker. De första bilderna från spelet såg mycket lovande ut, men projektet blev för ambitiöst för EA, som till slut bestämde sig för att avsluta produktionen.