HyperX har tillkännagivit HyperX Showdown, en serie evenemang med onlinespel som kommer att gästas av kändisar från underhållning-, musik-, sport- och spelvärlden. Under åtta veckor kommer kända profiler att spela Call of Duty: Warzone, NBA 2K, Fortnite, Madden, med flera. Det första evenemanget äger rum tisdagen den 16 juni kl 21.00. Först ut är de två globala musikprofilerna Afrojack och Nicky Romero, som paras ihop med två professionella spelare från London Royal Ravens. Afrojack och Nicky Romero kommer att tävla mot varandra i Call of Duty: Warzone. HyperX Showdown kommer att finnas tillgänglig via www.twitch.tv/hyperx.
”HyperX är glada över att samla en varierad blandning av idrottare, underhållare, artister och gamers för HyperX Showdown. Med tanke på den nuvarande situationen när många människor stannar hemma och inte kan besöka sport- eller esportsevenemang live, ville vi skapa en unik underhållningsupplevelse för vårt community – och världen i stort – där de kan njuta och uppleva tillsammans.” säger Vincent Lutz, influencer och content market manager, HyperX EMEA.
Under de kommande åtta veckorna kan du hålla utkik efter fler artister som Offset, Future, Young Thug och sportstjärnor som Gordon Hayward (Boston Celtics), JuJu Smith-Schuster (Pittsburgh Steelers), Dele Alli ( Tottenham Hotspur F.C.), Filip Forsberg (Nashville Predators), DeMarcus Cousins (NBA All Star), Mikal Bridges (Phoenix Suns), Onyeka Okongwu (2020 NBA Draft Prospect), Cole Anthony (2020 NBA Draft Prospect) och Joc Pederson (Los Angeles Dodgers). Fler namn som kommer att tillkännages.
HyperX har gått ihop med StockX – världens första ”Stock Market of Things” för sneakers, kläder, accessoarer och samlarföremål – för att hålla en rad giveaways för sneakers under livesändningarna. Den ledande andrahandsmarknadsplatsen kommer att samarbeta med deltagande kändisspelare för att identifiera deras favoritsneakers och erbjuda två par per avsnitt. Fans som registrerar sig inför livesändningen kommer få möjligheten att vinna ett av de eftertraktade paren.
Hyperx Showdown kommer att bestå av specialavsnitt, däribland ett helt kvinnligt evenemang och en NBA Rookie Challenge, tillsammans med mer traditionella enmans- och duettspel. I slutet av de åtta veckorna, kommer den atlet som bäst förkroppsligar HyperX tävlingsinriktade etos att utses till varumärkesambassadör för HyperX det kommande året.
Excel Sports Management samarbetar med HyperX under HyperX Showdown-serien och bistår med deras sportkompetens och inflytande under de veckovisa evenemangen. Excel kommer att erhålla talanger och tillhandahålla strategisk vägledning för utveckling och hantering av varje evenemang som involverar högprofilerade idrottare.
”På Excel har vi omfamnat övergången mellan traditionell sport och esport, speciellt i en tid då idrottare vänt sig till digitala medier för att engagera sig med sina fans under ligauppehållen. Vi underlättade relationen mellan HyperX och StockX som ett sätt att föra samman två likasinnade varumärken för att producera engagerande innehåll, och vi har sedan tagit på oss rollen att ta fram talanger som deltar och bygger upp spänningen inför evenemangen varje vecka.” säger Matt Davis, vice president, Excel Sports Management.
HyperX kommer också att erbjuda tekniskt och logistiskt stöd för att hjälpa idrottarna att sätta upp sina spelstudior eller gamingutrustning inför livesändningarna. HyperX är det första spelmärket som omfamnar esport och gaming, och investerar resurser för att få sport- och underhållningsprofilernas gamingutrustning att vara effektiv, och göra dem redo att delta online och interagera med sina fans medan de spelar.