Metat skiftar i Destiny 2: Lightfall – Bungie skissar upp ny vapenbalansering

Bungie skakar om metan rejält för Destiny 2: Lightfall och gör gamla vapen väldigt relevanta igen.

Håll i dig guardian! Releasen för Destiny 2: Lightfall levererar inte bara nya äventyr och futuristisk action, utan kommer tillsammans med massor av förändringar i maskineriet. Förutom enorma funktionella ändringar till hur vi anpassar och modifierar våra guardians stridsegenskaper genom Mods, har Bungie nu presenterat justeringar till spelets vapen. Och herre jösses vilka förändringar!

Till att börja med fortsätter Bungie med att ge fler exotiska vapen Champion-funktionalitet. Bollarna från Ruinous Effigy kommer till exempel att göra supress vilket paralyserar Overload Champions. Mördarlasern One Thousand Voices gör come back med scorch vilket inte bara gör vapnet väldigt användarvänligt med Solar 3.0 builds, utan även paralyserar Unstoppable Champions om du landar en hel salva och aktiverar en ignition.

Personligen är jag glatt överraskad att tungviktaren Leviathan’s Breath ser ytterligare en buff. Möjligheten att paralysera Unstoppable Champions kompletteras med att även göra 30% mer skada på dem samt applicera volatile. Detta kommer göra den både mer användbar i svårare aktiviteter samt effektivare på att sänka Champions. Plus att den åter igen kommer döda guardians i sina super med en välplacerat headshot.

Läs den fullständiga listan av justeringar på Bungies officiella blog.

Inte bara buffar dock

Men allt är inte bara buffar tyvärr. Linear fusion rifles kommer lida en 15% minskning i skada på bossar, minibossar, fordon samt Champions efter Lightfall. Med tanke på att dessa laservapen primärt använts mot just bossar och Champions svider denna minskning. Lyckligtvis påverkar detta inte Sleeper Simulant och Queenbreaker’s Bow (som dessutom buffats med kedjande skott plus 3.0 blinding vilket kommer paralysera Unstoppable Champions).

Vidare har primära vapen av klasses Stasis dragit nytta av kinetiska vapens bonusskada, samt haft unika egenskaper som synergerar med Stasis. Detta har gjort dessa primärvapen lite för bra i Bungies ögon, så de tar nu bort den. Från och med Lightfall kommer Stasis-vapen som använder primär ammunition inte att ha 5% bonusskada som kinetiska vapen i samma klass. Däremot kommer kinetiska vapen med primärammunition göra 10% mer skada och kinetiska vapen med specialammunition att göra 15% mer skada!

Och som en extra bonus kommer det en ny vapenegenskap unik för kinetiska vapen i Lightfall!

Ser du också fram emot förändringarna som kommer i Destiny 2: Lightfall? Berätta gärna om dina build-planer!

Destiny 2: Lightfall släpps den 28 februari till Playstation 5, Xbox Series X|S samt PC.

0 Delningar
Jag är en gamer av den gamla skolan och uppskattar både spel som utmanar mitt tålamod och spel som jag kan fly in i. Mina bästa minnen kommer från Super Mario Bros. 3, Mega Man, The Legend of Zelda och Final Fantasy. Nu finner jag mina kickar i Destiny, Bloodborne och Shovel Knight och gömmer mig i Bethesda och BioWares världar.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.