Skaparna bakom World War Z tar oss bakom spelets kulisser

I mitten av april släpps spelet World War Z som är en fortsättning av filmen och boken av den amerikanska författaren Max Brooks. I detta universum har en zombieepidemi brutit ut som förvandlat större delen av mänskligheten till stinkande lik. De som ännu överlevt för ett oavbrutet ställningskrig för sin egen överlevnad.

Innan spelet släpps har utvecklaren Saber Interactive lanserat en dagbok där skaparna berättar om sina tankar kring produktionen. Den röda tråden är samarbetet spelarna emellan i onlineläget som Saber Interactive satsar extra hårt på.

World War Z släpps till PC, PS4 och Xbox One.

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Hösten 1993 introducerades jag till spelvärlden med ett SNES och Super Mario World. Sedan dess har konsolerna och spelen rullat på genom åren. När jag inte spelnördar arbetar jag som lärare och tränar på gym. Anser att Resident Evil 2, Super Mario 64 och The Legend of Zelda: Ocarina of Time är de bästa spel som gjorts.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.