Tim Schafer förklarar hur Full Throttle blev till

Den amerikanska speljätten IGN har samtalat med den berömde speldesignern Tim Schafer hur Full Throttle blev till. Det omtalade PC-spelet släpptes 1995 och blev snabbt en kritikerrosad snackis i spelvärlden för sin dramaturgi och spelupplägg. Bland annat avslöjar Schafer att huvudkaraktären i spelet – Ben – var grundad efter filmgestalterna Mad Max och Yojimbo och att idén uppkom när en vän besökte en biker-bar i Alaska.

Full Throttle släpps nästa år i remasterversion till PS4, PC och PS Vita.

0 Delningar

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Hösten 1993 introducerades jag till spelvärlden med ett SNES och Super Mario World. Sedan dess har konsolerna och spelen rullat på genom åren. När jag inte spelnördar arbetar jag som lärare och tränar på gym. Anser att Resident Evil 2, Super Mario 64 och The Legend of Zelda: Ocarina of Time är de bästa spel som gjorts.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.