Bakom kulisserna på Destiny 2: The Witch Queen

Bungie pratar om Destiny 2: The Witch Queen och säsongen som inleder expansionen. Vackra klipp och underhållande kommentarer från studion, men egentligen ingenting nytt.
Dave Samuel gör ett uppträdande! Bzzt!

Då lyfter Bungie lite på gardinen och låter oss sno en titt på utvecklingen av Destiny 2: The Witch Queen. Även om vi inte får några nya stora detaljer är det spännande att se mer av den kommande expansionen. Ett par små nyheter spiller de i farten, men det mesta är stora funktioner och teman vi redan känner till, så som weapon crafting och kampanjens fokus på mysterier. Med det sagt tycker jag definitivt du ska se videon ändå, särskilt om du vill elda på hajpen såhär inför release!

Vill du veta mer i detalj rekommenderar vi att klicka in på den officiella hemsidan för Destiny 2: The Witch Queen.

De nyheter jag lyckades fånga upp var inte många men kan sammanfattas såhär (obsvera att allt inte är bundet till expansionen, vissa nyheter berör Destiny 2 som helhet):

  • Nästa säsong heter Season of the Risen och kommer handla om hur vi tar hjälp av Caiatl och teknologin från Ghaul som kan fängsla ljusets parakausala krafter. Detta för att stoppa Savathûns framfart.
  • Void Hunter ser ut att få en shatter dive invis. Förutom osynlighet är det oklart vad egenskapen gör.
  • Child of the Old Ones som void Warlocks binder till sin Rift kan återbetala class energy vid kills mot mål påverkade av egenskapens effekter.
  • Ett par av egenskaperna från olika void Warlocks är omvandlade till Fragments i void 3.0.
  • Solar 3.0 kommer bland annat fokusera på effekterna Healing och Burn.
  • Arc 3.0 kommer fokusera på snabbhet, Chain, direkt damage.
  • Namnen på ett par vapen kopplade till nya säsongen som går att crafta. Bland annat en sniper som heter Thoughtless och en auto rifle kallad Sweet Sorrow.
  • Weapon Crafting involverar flera nya valutor och resurser som Alloy och Element som kommer i en variation av rariteter.
  • Det verkar som att vi kommer kunna se en datumstämpel på vapen vi bygger.
  • Glaven visar att ett par nya Perks kommer till spelet. Oklart vad dessa heter eller gör.
  • Glaven laddar sin sköld genom att göra skada på avstånd.
  • Den nya svårighetsgraden på kampanjen Legendary visar en rekommenderad Light på 1360, vilket verkar lite lågt med tanke på att lägsta level är 1350 Light.
0 Delningar
Jag är en gamer av den gamla skolan och uppskattar både spel som utmanar mitt tålamod och spel som jag kan fly in i. Mina bästa minnen kommer från Super Mario Bros. 3, Mega Man, The Legend of Zelda och Final Fantasy. Nu finner jag mina kickar i Destiny, Bloodborne och Shovel Knight och gömmer mig i Bethesda och BioWares världar.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.