Viaplay smygstartar sin nya marknadskampanj på höstens Gamex och CDON Expo. Under parollen ”Det heter Viaplay. Men du får kalla det vad du vill” kan mässbesökarna fotografera sig i Viaplays fotobås och klistra in sig själva i sina favoritgenrer genom att använda olika grafiska teman.
På ett enkelt och inspirerande sätt vill vi visa hur vi ger huvudrollen till Viaplay-tittaren. Kampanjen kommer att köras i alla mediekanaler med start den 11e november.
Janna Winroth, landschef på Viaplay
Detektiv? Hollywoodstjärna? Eller actionhjälte? För besökarna på årets Gamex-mässa är valet fritt när de kliver in i Viaplays fotobås och låter sig fotograferas. Bilderna som tas i fotobåset kommer att hashtaggas och publiceras både på Gamex och Viaplays respektive Instagram-flöden. Självklart får besökarna även ta med sig bilderna hem.
Under Gamex får besökarna även chansen att hänga i Viaplays ”vardagsrum” där de kan testa Viaplay-tjänsten och kika på utbudet som erbjuds. Gamex arrangeras med CDON Expo under höstlovet den 31 oktober-3 november på Kistamässan i Stockholm.