I sitt senaste blogginlägg presenterar Bungie framtidsplanerna för Destiny 2. Kollektivet har gjort sina röster hörda och det finns en hel del att jobba på, särskilt för de allra trognaste fansens skull. Som jag och Nakadai uttryckte det i senaste Varvatpodden så är Destiny 2 väldigt mycket ett spel för alla, i alla fall till en början. Där Destiny 2 brister enligt mig – och baserat på förbättringsplanerna – är i spelets så kallade end game, sysslorna efter storyn.
Nedan följer en grovt skissad plan från Bungie. När och exakt vad dessa betyder rent praktiskt kan vi bara spekulera i. Men modifikationssystemet lär utöka användningsområdet och den ekonomiska mättnaden lär lättas med ytterligare användningsområden för Legendary Shards. Bungie lär berätta mer i deras Twitchsändningar som är planerade framöver.
- Nya system och belöningar som ger våra mest engagerade spelare kan sträva efter.
- Bättre incitament för spelare att klara Prestige-aktiviteter.
- Bättre belöningar och omspelningsvärde för Strikes, Aventures och Lost Sectors.
- Private Matches för det tävlingsinriktade kollektivet (vi siktar på tidigt 2018).
- Finjusteringar i Crucible, så som justerad Supremacy poäng och bättre spawnregler.
- Bettre incitament för att avklara matcher i Crucible och straff för att hoppa av i Competitive.
- Fortsatta förbättringar för Iron Banner och Faction Rallies, inklusive unika belöningar.
- Ändringar modifikationssystemet för att göra det mer intressant och verksamt.
- Fortlöpande förbättringar till Exotics, inklusive justeringar för att minska antalet dubbletter.
- Nya sätt att spendera överflödig valuta och material (vi tittar på dig, Legendary Shards).
- En interface för emotes som tillåter spelare att utrusta sig med Salty, Spicy Ramen, Six Shooter och Flip Out på samma gång.
Patch 1.0.6.
Redan nästa vecka implementerar Bungie en rad förändringar som har varit en pest i Destiny 2. Bland annat den löjliga emoten som sabbade Trials of the Nine. När den här uppdateringen går upp blir Trials of the Nine åter igen tillgängligt. Uppdateringen slätar även ut några ojämnheter.
Exakt vilken dag och tid som uppdateringen implementeras är i dagsläget oklart. Håll ett öga på @BungieHelp för information.
- Fixade ett problem med kollisionsspårningen för emoten Bureaucratic Walk.
- Fixade ett problem som gjorde att spelare kom till tomma allmänna platser för ofta i free roam.
- Uppdaterade Mercy Rule för att tillåta den att aktivera lite senare i matcher för att öka spridningen av poängskillnaden att utlösa den.
- Minskade målpoängen från 75 till 50.
- Minskade målpoängen från 100 till 90.
- Minskade inflytandet fientliga kontrollpunkter har på spawnsystemet.
- Minskade måltiden från 3 minuter till 2.
- Minskade livmätningen från 8 till 6.
- Ökade målpoängen från 50 till 70.
- En poäng erhålls nu för att besegra en fiende.
- Justerade inflytandet fientliga crests har på spawnsystemet.