I detta korta men smaskiga klipp berättar project director Hirokazu Kagawa om de nya funktionerna i Tales of Arise stridssystem, Bandai Namcos nästa stora japanska rollspel. Implementeringarna i detta inlägg i den anrika rollspelsserien är menade att göra strider mer intressanta och spektakulära för spelare. Som ni kan läsa i vår förhandstitt på Tales of Arise uppmärksammade vi just att striderna känns direkta och just spektakulära, med snygga effekter och animationer. Men Kagawa lovar att polera systemet in i det sista!
Vi får också några ord från art director Minoru Iwamoto som återger hur de vill förmedla känslor genom karaktärernas ansiktsuttryck. Samt hur deras personlighet ska skina genom med hjälp av motion capture och förhoppningsvis nå fram till spelare och skapa band till dem.
Tales of Arise släpps den 10 september på Playstation 4 och 5, Xbox One och Series X/S samt PC. För förhandsbokningar, se Bandai Namco Store. Tyvärr är Collector’s Edition slutsålda där, men har du tur finns det hos andra återförsäljare. Vill du läsa mer om Tales of Arise rekommenderar jag den officiella hemsidan.