For Honor finslipas inför den kommande säsongen

Ubisoft har gått ut med att femte säsongen av For Honor -  Age of Wolves, kommer släppas samtidigt på PlayStation 4, Xbox One och PC den 15:e Februari. Detta sammanfaller på spelets årsdag och kommer förbättra den grundläggande spelupplevelsen genom att fokusera på balansering av hjältar, matchmaking och uppkoppling.

Uppdateringen kommer vara helt gratis och ge spelare avsevärda uppdateringar av hjältar, fightingsystemet, möjligheter att skräddarsy dina karaktärer, med mera. Dedikerade servrar kommer få ett nytt träningsläge som kommer släppas under säsongen.

Implementering av dedikerade servrar
Efter en framgångsrik öppet test i December, som lät utvecklarna samla in viktig information, feedback och data, kommer de dedikerade servrarna få förändringar inför den femte, kommande säsongen. De kommer ta bort återsynkning till sessionsmigrationer och NAT-krav som spelar just nu lider av och ge en mer stabil uppkoppling. På alla plattformar. Exakt när detta kommer träda i kraft är fortfarande osagt och vi får vänta på vidare svar.

Stora förändringar hos hjältarna
Fem hjältar Kensei, Conqueror, Highlander, Berserker och Nobushi – alla kommer få stora förändringar i samband med de nya uppdateringarna . Allt för att balansera ut den tillgängliga rollistan. Kensei och Conqueror kommer t.ex. båda få nya move sets och animationer. Även Highlander, Berserker och Nobushi kommer få relevanta uppdateringar.

Nya träningsmöjligheter
I samband med släppet av Age of Wolves kommer For Honor introducera tre nya träningslägen, designade att ändra sättet spelare finslipar sina skills. Nybörjare kommer kunna lära sig grunderna i spelet, medan mer avancerade tekniker kommer läras ut i Apprentice Trials- och Warriors Trials-läget. Arena mode kommer låta mer avancerade spelare få öva emot specifika hjältar och moves som kan förbereda dem inför kommande strider.

“I samband med vårt släpp i Februari 2017 har vårt team fokuserat på att bygga en initial upplevelse genom att lägga till fler hjältar, lägen och ett kontinuerliga updates” sa Damien Kieken, Game Director “För starten på 2018 har vi valt att fokusera på kärnupplevelsen och lyssnat in på den feedback vi fått från spelarna. Vi har prioriterat onlinestabilitet och balansering av hjältarna.

0 Delningar

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Uppfostrad av NES och SNES, med en förkärlek till pixlar och chipmusik. Fastnar för de små detaljerna och fingertoppkänsla i spel. Skriver 8-bitsmusik som ViperofVic på youtube.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.