Deathmatch till Overwatch – mot alla odds

Jeff ”från Overwatchteamet, om ni inte visste det redan” Kaplan gick nyligen ut med att vi kommer få ett nytt spelläge till Overwatch.

Trots tidigare påståenden, att det inte passar in i ett teambaserat objektivspel som Overwatch så har vi nu fått spelläget deathmatch iallafall. Motiveringen är att det inte kommer störa huvudspelet – quick play och competitive play kommer förbli som vanligt, men vi kommer kunna hitta det nya spelläget i arkaden. Just nu ligger det i PTR och testas för fullt av spelare som tror att den som dödar flest vinner och andra nyfikna personer.

Nya kartor

Vi kommer även få nya kartor till deathmatches i form av omdesignade, gamla kartor, men även den splitternya Château Guillard. Den nya kartan utspelar sig i Widowmakers hemstad, vilket är ganska passande, med tanke på hennes yrkesroll – det är ond bråd död och vinande kulor som gäller. Vi kommer även få se en del studsplattor, precis som i Lucioball, på den nya kartan. Om en tittar på designen av den är det svårt att inte tänka på Quake och Unreal Tournament, med sina slingrande gångar, överraskande dörröppningar och andra designmässiga detaljer.

Av de gamla kartor vi kommer få ta del av i free-for all Deathmatch har vi Hanamura, Horizon Lunar Colony, Temple of Anubis, Volskaya Industries, Dorado, Eichenwalde, Hollywood och King’s Row. I team deathmatch (läs mer nedan) kommer vi även få Black Forest, Castillo, Ecopoint: Antarctica och Necropolis.

Två spellägen i deathmatch

För er som föredrar teamplay och samarbete betyder det inte att deathmatch nödvändigtvis kommer gå bort helt och hållet. Dels har vi det traditionella läget där åtta spelare får mötas, skjuta järnet och den som får ett visst antal kills först vinner. De fyra bästa kommer få en vinst när matchen är slut och PotG kommer inte nödvändigtvis gå till den som toppar listan. Dels har vi team deathmatch, där åtta spelare – fyra i varje lag – möts och slåss på samma villkor. Laget som tar sina kills först vinner, helt enkelt. Detta kommer, precis som övriga arkadspel, ge en låda för första vinsten. Du kan beta av din veckodos av lådor genom att vinna nio matcher också.

Förändrade karaktärer

Om du inte har testat spellägena i PTR än kan vi tillägga att en del karaktärer har fått justeringar också.

  • Junkrats Rip Tire har ökat sin hastighet med 30% och tiden tickar inte längre ned när du klättrar på vägar. Han har fått två minor att använda sig av. De använder samma typ av charge som Symmetras turrets. Med två minor kommer Junkrat kunna ”trippelhoppa” och blir en mycket farligare motståndare.
  • Orisa skjuter 20% snabbare, dvs projektilerna färdas snabbare, vilket kommer göra det lättare att följa motståndarna. Hennes protective barrier är 20% större och har fått en ny form för att bättre skydda mot motståndare underifrån.
  • Roadhog kan nu heala medan han springer, med 50% damage reduction medan han healar. Utvecklarna motiverar det med att han kommer bli mer aggressiv och en bättre soaker för sitt lag. Kombinationen av dessa gör honom mer stryktålig och pålitlig som tank.
  • Widowmaker har fått sin cooldown på Grappling Hook sänkt från 12 sekunder till 8. Hennes Venom Mine kommer även låta henne se motståndaren så länge denne tar skada av den. Tänk er en mycket kortare ultimate, med bara en motståndare, bara för Widowmaker.

Uppfostrad av NES och SNES, med en förkärlek till pixlar och chipmusik. Fastnar för de små detaljerna och fingertoppkänsla i spel. Skriver 8-bitsmusik som ViperofVic på youtube.

Kommentera

Din epostadress kommer inte att visas. Obligatoriska fält är markerade med *

Du kan använda dessa HTML taggar och attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Glömt lösenord

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com