Följ

Förändringarna som kommer till Destiny 2

Hej allihopa

Med releasen av Destiny 2 på konsol och PC bakom oss vill vi ta lite tid och att prata med er om om spelet ifråga – mer specifikt var det är idag och vart det är på väg. Vårt team har läst en hel del feedback och jobbar nu på våra uppdateringar. Vi har även läst riktigt tuff kritik angående vår PR. Vi håller med er – vi måste vara mer öppna med våra fans och vi ska göra vårt bästa för att hålla den kommunikationen så öppen som möjligt.

När vi nu rör oss framåt kommer våra uppdateringar fokusera på att skapa en känsla som får spelare att vilja se Destiny 2 som deras hobby. Det ska vara spelet de vill återvända till, där vänskaper bildas och där spelare kan umgås. Det ska passa in i ert liv och ger er en anledning att logga in tillsammans med era vänner, er klan och er familj. Vi vill att Destiny 2 ska vara en värld du vill ta del av.

Tack Bungie. Det är skönt att höra, men nu behöver vi se bevis på det också. Ni går definitivt i rätt riktning med det tänket, men det är förståeligt att detta möts med viss skepsis. Ni har ”tvingats” vara öppna i er kommunikation tack vare arga och besvikna spelare, inte för att ni själva har valt det.

Vad vi har att vänta oss

För en månad sedan publicerade Bungie en lista med förbättringar som är på väg till Destiny 2. En del justeringar och tillskott har dykt upp och vi tänker gå igenom det nu. Detta gäller förändringar som kommer dyka upp i December i samband med Curse of Osiris. Vi får även se uppdateringar som kommer senare samma månad och i Januari, samt senare under 2018.

Nytt system och nya belöningar

  • En ny vapen-tier: Masterworks. Detta kommer innehålla statistik på kills för både PvE och PvP, samt vapenstats som kan re-rollas.
    Vi får även unika tooltips för föremål och detaljfönster för dem.
  • Förbättrade belöningar hos vendors. Det ska ge spelare chansen att köpa saker med legendary shards och tokens.
  • Ornament för armor som låtar spelare skräddarsy sitt utseende ytterligare.
    Dessa kommer inte påverka den shader som är equippad och kan fås genom olika quests som kommer dyka upp.
  • Bättre motivering för spelare att ta sig an prestige-aktiviteter.
  • Bättre belöningar och omspelarvärde för strikes, adventures och lost sectors.

I december kommer de introducera en playlist för heroic strikes och mer generösa belöningar för just strikes. Bättre belöningar för adventures och lost sectors finns med på ritbordet, men inget vi kommer få i December. I Januari planerar de att tillföra bättre belöningar för prestige-aktiviteter.

Privata matcher i Crucible

Detta är fortfarande planerat för tidigt 2018 och ska kunna ge bättre insikt för mer exakt timing. Rankad PvP kommer prioriteras högt för att förbättra den mer kompetitiva sidan av communityt. De kommer även justera poängsystemet i Supremacy och bättre regler kring respawns. I December kan vi se fram emot diverse uppdateringar och bugfixar som ska förbättra upplevelsen i Crucible.

De kommer försöka öka motivationen att avsluta matcher i Crucible (och bestraffningar för de som hoppar av kompetitiva matcher). Ett ”Quitter Penalty”-system är för tillfället under utveckling och en komplett uppdatering kommer under nästa år.

De kommer även förbättra Iron Banner och Faction Rallies med mer unika belöningar. Detta kommer träda i kraft i samband med nästa respektive event.

Mods

Ekonomin kring mods kommer göras mer intressant och påtaglig. Banshee kommer få en del uppdateringar kring hur du får tag på mods. Vi kommer även få en del justeringar till engrams och hur vi får dem, samt en ny  finess för armor.

För de som har ett inventory fullt av rare mods kommer kunna dismantla dem till gunsmith materials. De har även ha en chans att bli legendariska modkomponener. För de spelare som jagar en specifik mod (bl.a. kinetiska mods) kommer Banshee erbjuda ett gäng specifika legendariska mods för direkt köp. Detta urval kommer rotera dagligen och kosta legendary shards och modkomponenter.

Exotiska engrams

De håller ävem på med förbättringar till exotics, bland annat för att undvika risken för dubbletter. Det är även planer på att balansera för svaga exotics.

Vi kommer även få ny användning av överskottsvalutan och material (hej skattkammare av legendary shards). Spelare kommer kunna använda tokens och legendary shards för att skaffa saker hos vendors. Xûr kommer även få nya (fler?) föremål för försäljning. Skräpsamlaren från Agents of the Nine får nytt godis och vi kommer få en chans att få ”fated engrams”. Dessa kan vi köpa med legendary shards. Dessa kommer decryptas som exotics du inte redan har i din samling. En enklare ”Three of Coins” som boostar exotiska drops under fyra timmar.

Att spelet redan curlar de mer hängivna spelarna har vi märkt då det fullkomligt rasar in belöningar. Själv har jag plockat alla vapen redan och har mindre än en handfull ”exotiska” armordelar kvar till de olika karaktärerna. Jag har inga problem med frekvensen som exotiska engram dyker upp i, men att inte ha en högre tier på loot, samt så få saker som finns att samla, gör att det känns alldeles för lätt. Och det tar bort tillfredsställelsen i att få dem. Om vi hade fått loot som motsvarade de set du kan hitta i Diablo III hade det varit fantastiskt. Du kan använda alla delar samtidigt, men det är först när du har alla fem delar som du kan utnyttja bonusarna de ger. Tre grundset per karaktär, en för varje subklass. Kasta in ett raidset på det så har vi otroligt mycket mer att sträva efter, förutsatt att de inte kastar delarna på dig.

Ornament

Armor ornaments kommer läggas till i samband med Curse of Osiris. Det kommer ge spelare chansen att skräddarsy sina karaktärer ännu mer. Detta utan att förlora shaders eller mods i processen.

Dessa ornament kommer kunna låsas upp genom att klara av olika uppdrag som är specifika för varje set (något i stil med MIDA Multi Tool och Sturm?). Dessa ornament kommer vara profilbundna och kan användas närsom, precis som ornamenten till vapnen. De kommer appliceras till den armor du redan har i din collection och kan låsas upp hos vendors. I säsong två (som startar i samband med DLC:n) kommer samtliga factions ha ornament som kan låsas upp i respektive aktiviteter:

  • Vanguard (strikes och troligen meditations?)
  • Crucible (PvP; quickplay och competitive)
  • Trials of the Nine (PvP)
  • Iron Banner (PvP)
  • Dead Orbit (facton rallies)
  • Future War Cult (facton rallies)
  • New Monarchy (facton rallies)
  • Eater of Worlds (raid lair)

Faction armor och vapen kommer bli tillgängliga att köpa för legendary shards och tokens hos faction vendors. Det gäller de flesta. Alla fem armor slots kommer finnas tillgängliga och vapen kommer rotera varje vecka hos respektive faction. Slots kommer kunna låsas upp genom att få belöningsengrams från respektive faction. Du kommer även belönas för de engram du fått sedan release.

Emotes

Ett interface är under utveckling som ska låta spelare använda (bara?) exotiska emotes som Salty, Spicy Ramen, Six Shooter och Flip Out samtidigt. Detta kommer inte till spelet förrän nästa år. Huruvida det här innebär att vi kan välja fyra olika emotes eller bara kan använda exotiska på det här viset återstår att se. Det uppenbara svaret ligger nog redan på allas tunga, men det känns som att en bör vänta på praktisk bekräftelse från spelet först.

Masterworks

Den 12:e December kommer vi kunna uppgradera våra vapen ytterligare. Masterworks kommer ha några fördelar framför de andra legendariska vapnen:

  • Display som visar antal kills i PvE eller PvP
  • Skapa orbs för dig och dina teammates vid multi-kills
  • Stat-bonusar som kan re-rollas
  • Masterworks droppar från alla källor för legendariska vapen vid power level 250 och uppåt
  • Oönskade masterworks kan dismantlas till material för att uppgradera redan existerande legendariska vapen till masterworks
  • Vapen från raid och Trials of the Nine kommer ha en hög chans att bli masterworks
  • Det finns planer på att vidareutveckla systemet till andra vapen i framtiden
  • Fler skillnader vid DLC-release

För spelare som jagar masterworks och andra legendariska föremål kommer Master Rahool sälja några av hans legendariska engrams för legendary shards. Vi kommer även få förändringar av tokens. Daily Challenges kommer släppa fler tokens per event. Caydes skattkistor kommer erbjuda en garanterad drop med tokens och strikes kommer ge fler Vanguard-tokens.

Common quality destination resource tokens kommer få en ökad drop rate på 100%, med ett ökat värde per token (+50% for för common qualities och +250% för rare qualities). För att balansera ut detta kommer kostnaden för engrams öka också. Destinationsengrams (Devrim, Sloane, Failsafe, Asher) kommer öka priset med 37% och Banshee kommer behöva 50% mer gun parts.

Den bästa nyheten här (enligt mig som inte klarat raiden än) är att raid tokens kommer kunna lämnas in hos Benedict så fort du får en token, istället för att behöva klara av hela raiden. Det är på gott och ont, då jag är grymt nyfiken på vad det kan bli, men kommer inte känna samma tillfredsställelse när jag kan göra det närsomhelst. Förståeligt för singelspelare som inte garanterat kommer få klara av raiden pga tidsbrist som jobb och familj kan skapa. Det blir mer inkluderande, men på bekostnad av den där särskilda tillfredsställelsen.

En liten tanke…

Det är kul att se att Bungie ligger i för att förbättra vår upplevelse och ge oss mer, men det känns som att deras prioriteringar inte är helt hundra ibland. Att göra saker mer lättillgängligt tror jag inte är lösningen. Som jag skrev tidigare har de inte en balans mängden loot och till tillgång till det. Att ha en ny tier med sets hade varit något som höjt upplevelsen och motivationen att grinda så otroligt mycket. Det är en av de främsta förändringarna jag vill se. Att de lägger ned så pass mycket tid och energi på dessa justeringar är grymt av dem, tumme upp, men jag vill se mer innehåll. Det som spelet kritiserats mest för är just det bristande och begränsade innehållet som spelet erbjuder i end-game.

Om vi hade fått två raider och åtta strikes hade det förändrat allt så otroligt mycket. Tillsammans med set pieces som inte droppar lika frekvent som exotics hade vi haft något som skulle kunna dra upp motivationen avsevärt. Med fem armor-delar och tre vapen skulle vi kunna dela upp bonusarna mellan komplett armor, kompletta vapen och alla åtta delarna. Men icke. Det enda jag gör nu är att plöja igenom varje milestone på tisdagarna (ni kanske såg våra två senaste streams om just det) och raida lite i veckorna. Jag springer inte runt själv då det inte finns något för mig att göra. Om vi hade haft fler strikes hade den spellistan känts mycket mer intressant, men nu kan jag de fem strikes som erbjuds till PC utantill.

Leviathan är en grymt rolig raid och innehåller moment som jag fullkomligt älskar, men det är fortfarande bara en raid. Jag vet att det är allt vi fick i Destinys vaniljutgåva också, men det behöver absolut inte vara en standard. Tyvärr har det blivit det för de här spelen. Om Bungie lade ned lika mycket tid på att skapa gratis innehåll till spelet (strikes, instanser på de aktuella raiderna (raid lairs) och nya set pieces) skulle spelet förlänga sin livslängd så otroligt mycket. Det är inte en orimlig, bortskämd önskan. Det är vad spelet behöver för att bli vad Bungie – och spelarna – vill att det ska vara.

Uppfostrad av NES och SNES, med en förkärlek till pixlar och chipmusik. Fastnar för de små detaljerna och fingertoppkänsla i spel. Skriver 8-bitsmusik som ViperofVic på youtube.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas.Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com