Dragon Ball Z: Kakarot släpps den 17 januari 2020 och upptrappningen börjar nu. I en serie informativa presentationer från Bandai Namco får vi veta mer om det efterlängtade actionrollspelet. I detta första klipp får vi en övergripande förståelse för vad Dragon Ball Z: Kakarot är.
Dragon Ball Z: Kakarot består av tre grundkoncept: en story bestående av både den klassiska sagan samt helt nya berättelser, strid med ett dynamiskt system och starka bossar och utforskande bestående av flera olika aktiviteter, som bland annat fiske, äta mat och spela baseball.
Läs gärna vår förhandstitt från Gamescom 2019.
Bekräftade RPG-element
Tidigare i veckan rapporterade vi om ett uppgraderingssystem i Dragon Ball Z: Kakarot vid namn Soul Emblem och Community Board. Bandai Namco har nu även bekräftat att när dess emblem placeras i särskilda ordningar på Community Board låser det upp unika dialoger mellan karaktärer.
Utöver Soul Emblem finns det ett träningssystem kallat Training Grounds i vilket Goku (och förmodligen andra spelbara karaktärer också) kan träna mot andra Z-krigare eller motståndare. Genom att klara olika Training Grounds låser spelaren upp superattacker eller uppgradera befintliga superattacker, till exempel Kamehameha till Super Kamehameha.