Ghostwire: Tokyo är en salig mix av japanska skräcktroper

Ghostwire: Tokyo utannonserades på E3 2019 av Capcom-veteranerna Shinji Mikami (Resident Evil) och Ikumi Nakamura (Ōkami). Sedan dess har det dock varit rätt tyst. Nakamura lämnade projektet redan 2019 och har sedan dess öppnat en egen studio. Efter Microsofts uppköp av Bethesdas ägare ZeniMax Media bekräftades dock att spelet skulle förbli en tidsexklusivitet för PlayStation 5-ägare. Och igår visades Ghostwire: Tokyo upp på PlayStation Showcase, med en ny trailer och ett släppdatum. Nästan. Ett diffust våren 2022 var det vi fick.

Men hörni, vilken trailer sen! Alla japanska skräckmonster och troper finns här. Skräckfilmskonässörer måtte haft en fältdag med att analysera trailern och hitta alla inspirationskällor. Stilen är nu i och för sig inte lika mycket skräck som det är renodlad action, men konceptet och det visuella intrycket Ghostwire ger var verkligen något extra. Jag vågar påstå att det (kanske pga förstapersonsperspektivet) påminde lite om Ghostrunner. Det är en komplimang, och kanske är Ghostwire: Tokyo spelet som kommer sälja mig på en PlayStation 5.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

En glad skånepåg bosatt i huvudstaden med ett särskilt intresse för språk. Talar bland annat japanska och tyska flytande (melass är också flytande). De första spelminnena är trånandes bakom storasyster framför Mega Man 2, Wrecking Crew och Super Mario Bros. Första gången som hållare av handkontrollen var det Zelda 2: Adventure of Link som spelades – än idag kvar i backloggen.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.