Lovecraft sätter prägel på kommande spel

Inspirerat av HP Lovecraft, såväl som modern popkultur, visar Dolmen hur skoningslöst universum kan vara utanför de mer bekanta gränserna vi är vana vid. Spelare kommer ta sig förbi brutala bossar och överleva i ett fientligt klimat. Samtidigt utvecklas den unika berättelsen kring en mystisk kristall som kallas Dolmen.  

“Koch Media har hjälpt tusentals utvecklare att skapa fantastiska världar med otroliga berättelser. Vi är stolta över att samarbeta med en så prestigefylld utgivare. Alla på Massive Work Studio jobbar hårt för att leverera en unik upplevelse till spelarna, så de kan få upptäcka det massiva universum vi skapat.” säger Larissa Villard, producent på Massive Work Studio.

“Vi är glada att få samarbeta med Massive Work Studio för denna kommande titel. Dolmen passar perfekt in i vår portfölj av kvalitetsspel. Våra tema i München och runtom i världen kommer stötta utvecklarna på Massive Work Studio med all vår lokala och globala marknadserfarenhet.” säger Niklas Kaeding, Global Communications Manager på Koch Media.

Spelet är planerat för både fysiskt och digitalt släpp under 2022 till PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S och PC. Koch Media kommer vara ansvariga för utgivningen internationellt.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Uppfostrad av NES och SNES, med en förkärlek till pixlar och chipmusik. Fastnar för de små detaljerna och fingertoppkänsla i spel. Skriver 8-bitsmusik som ViperofVic på youtube.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.